Snorfietser gewond na aanrijding met politieauto Paul Krügerkade - Haarlem 26-05-2012

Auteur Topic: Snorfietser gewond na aanrijding met politieauto Paul Krügerkade - Haarlem 26-05-2012  (gelezen 6592 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Het is hier niet Noord-Ierland! De ramen van de normale dienstauto's zijn van normaal glas. Maar om je vraag te beantwoorden: ja, want kogelwerend glas geeft nog minder mee (het deukt niet in).

Ik weet toch vrij zeker dat er in elk geval in het verleden kopsen in nederland zijn geweest die normale dienstauto's standaard van kogelwerende maatregelen lieten voorzien.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Ik weet toch vrij zeker dat er in elk geval in het verleden kopsen in nederland zijn geweest die normale dienstauto's standaard van kogelwerende maatregelen lieten voorzien.
In de portieren is vrij standaard. Het glas niet.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Ik weet toch vrij zeker dat er in elk geval in het verleden kopsen in nederland zijn geweest die normale dienstauto's standaard van kogelwerende maatregelen lieten voorzien.

Toen was er nog geld ja. Tegenwoordig mag je blij zijn als je in ieder geval nog met een 1.4 Liter motor rijd. Als je dan ook nog eens kogelwerend glas heb, weet je zeker dat het verkeerslicht al weer rood is voordat je weg bent.  ;D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Toen was er nog geld ja. Tegenwoordig mag je blij zijn als je in ieder geval nog met een 1.4 Liter motor rijd. Als je dan ook nog eens kogelwerend glas heb, weet je zeker dat het verkeerslicht al weer rood is voordat je weg bent.  ;D

Als je al tot het rode verkeerslicht komt voor het einde van je dienst.  ;)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
De rijksrecherche stelt een onderzoek in als het geweld van de politie heeft geleid tot zwaar lichamelijk letsel. In dit geval is het voertuig dus vermoedelijk ingezet als geweldsmiddel, en dan is zo'n onderzoek niet zo gek.

Ik zat inderdaad in die richting te denken, bedankt voor je antwoord Red!
Senior GGP / Oost-Brabant


Blauw112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Een vuurwapen in zijn tas gevonden in het ziekenhuis? Wordt bagage en alles zo de ambulance ingeladen?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Toen was er nog geld ja. Tegenwoordig mag je blij zijn als je in ieder geval nog met een 1.4 Liter motor rijd. Als je dan ook nog eens kogelwerend glas heb, weet je zeker dat het verkeerslicht al weer rood is voordat je weg bent.  ;D

Alle nieuwe noodhulpvoertuigen zijn voorzien van gepantserde voorportieren (en een 2.0tdi), iets wat voor héél veel korpsen een vooruitgang betekend.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
De rijksrecherche stelt een onderzoek in als het geweld van de politie heeft geleid tot zwaar lichamelijk letsel. In dit geval is het voertuig dus vermoedelijk ingezet als geweldsmiddel, en dan is zo'n onderzoek niet zo gek.
Vermoedelijk, dus niet zeker. En gezien de situatie had de scooter geen zuiver geweten mede door dat vuurwapen in zijn tas. Dat die flikauto ook op zoek was is duidelijk maar de aanrijding was een ongelukkige toevals treffer. Hij kwam het park uitscheuren en die auto kwam juist daar door de straat. Lijkt me sterk dat die auto hem daar stond op te wachten en dan nog. De schuld moet je hier niet bij de flikken leggen, maar bij degene die iets op zijn kerfstok heeft. Hij is verantwoordelijk voor zijn daden en de eventuele gevolgen.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Vermoedelijk, dus niet zeker. En gezien de situatie had de scooter geen zuiver geweten mede door dat vuurwapen in zijn tas. Dat die flikauto ook op zoek was is duidelijk maar de aanrijding was een ongelukkige toevals treffer. Hij kwam het park uitscheuren en die auto kwam juist daar door de straat. Lijkt me sterk dat die auto hem daar stond op te wachten en dan nog. De schuld moet je hier niet bij de flikken leggen, maar bij degene die iets op zijn kerfstok heeft. Hij is verantwoordelijk voor zijn daden en de eventuele gevolgen.

Ik wist niet dat ik een belg was. Zou zweren dat mijn geboortestad in Nederland lag. Staat ook zo op mijn ID kaart.  
Sinds wanneer hebben wij in Nederland flikken? 998765
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Ik wist niet dat ik een belg was. Zou zweren dat mijn geboortestad in Nederland lag. Staat ook zo op mijn ID kaart.  
Sinds wanneer hebben wij in Nederland flikken? 998765
Sinds de serie "Flikken Maastricht"... ;D