Hoogwerkers en Autoladders

Auteur Topic: Hoogwerkers en Autoladders  (gelezen 575199 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

TheBeast

• Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • BHV
Reactie #1210 Gepost op: 19 mei 2011, 20:16:09

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #1211 Gepost op: 20 mei 2011, 08:11:14
Wat mij even opvalt is dat de Martinhoorn op het dak gemonteerd zit en niet zoals bij steeds meer voertuigen in Nederland gebeurd: in de bumper/onder het voertuig.

bartbev

• Forum gebruiker
  • bevelvoerder aspiranten-- 2010 beste jun. bev. nl.
    • www.blusgroeploppersum.nl

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Reactie #1213 Gepost op: 28 mei 2011, 20:49:32

Nieuwe hoogwerker brandweer IJsselstreek
Door: de Redactie op 27-05-2011, 18:35

ZUTPHEN – De brandweer IJsselstreek heeft sinds vandaag de beschikking over een splinternieuwe hoogwerker. De hoogwerker is gestationeerd op de brandweerkazerne in Zutphen. Het voertuig is regionaal inzetbaar.

De oude hoogwerker veldeed niet meer aan nieuwe strengere eisen. Ook waren de onderhoudskosten te hoog. Bij aanschaf van een nieuwe hoogwerker zouden de kosten lager uitvallen. De gemeenteraad besloot daarom in 2009 dat de hoogwerker vervangen moest worden.

De aanbesteding voor de nieuwe hoogwerker werd uitgeschreven en de oude hoogwerker werd verkocht. Medio februari werd de oude hoogwerker afgestoten, maar de nieuwe hoogwerker liet onverwacht langer op zich wachten. In de tussentijd werd gebruik gemaakt van een leenhoogwerker.

De nieuwe hoogwerker voldoet aan de laatste veiligheids- en ARBO eisen. De hoogwerker is door de firma Bronto Skylift in Finland gebouwd op een onderstel van Volvo.

De kosten van de hoogwerker bedragen ruim een half miljoen euro. De nieuwe hoogwerker is het slotstuk. De afgelopen twee jaar is het complete wagenpark van de brandweerpost in Zutphen vervangen.

http://gelrenieuws.nl/2011/05/nieuwe-hoogwerker-voor-brandweer-ijsselstreek.html
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1214 Gepost op: 28 mei 2011, 21:04:36

Nieuwe hoogwerker brandweer IJsselstreek
De oude hoogwerker veldeed niet meer aan nieuwe strengere eisen. Ook waren de onderhoudskosten te hoog. Bij aanschaf van een nieuwe hoogwerker zouden de kosten lager uitvallen. De gemeenteraad besloot daarom in 2009 dat de hoogwerker vervangen moest worden.

http://gelrenieuws.nl/2011/05/nieuwe-hoogwerker-voor-brandweer-ijsselstreek.html

Wat was er mis met de oude hoogwerker dan ? Dat was een Mercedes-Benz uit 2000 met een opbouw van Wumag, is het voertuig totaal afgeschreven of is het reeds elders te werk gesteld?

Vinn

• Forum gebruiker
Reactie #1215 Gepost op: 28 mei 2011, 21:07:20
Wat was er mis met de oude hoogwerker dan ? Dat was een Mercedes-Benz uit 2000 met een opbouw van Wumag, is het voertuig totaal afgeschreven of is het reeds elders te werk gesteld?

ligt het aan mij of staat het gewoon onder de foto je antwoord?

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1216 Gepost op: 28 mei 2011, 22:03:30
ligt het aan mij of staat het gewoon onder de foto je antwoord?

Vind je het zelf ook niet lichtelijk absurd dat een hoogwerker van 9 jaar niet meer aan de eisen voldoet, dan zouden al heel wat hoogwerkers "afgekeurd" moeten zijn. Wat is dan zo verschrikkelijk duur aan de onderhoud van een hoogwerker van 9 jaar, terwijl er korpsen zijn die met hoogwerkers van 25 jaar en ouder werken.

Daarbij zijn er recentelijke meerdere "jonge" hoogwerkers in het land buiten dienst gesteld, heeft dat te maken met de opbouw of het chassis ?

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #1217 Gepost op: 28 mei 2011, 22:08:56
Opbouw!

Wumag bouwt hoogwerkers met een ontzettend goede naam, zodoende verbaasd het me dan ook dat deze zo snel uit dienst zijn.
En ja, er is een fabrikant in nederland die helaas iets vaker storingen heeft dan anderen....

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #1218 Gepost op: 28 mei 2011, 22:25:07
Opbouw!

Wumag bouwt hoogwerkers met een ontzettend goede naam, zodoende verbaasd het me dan ook dat deze zo snel uit dienst zijn.
En ja, er is een fabrikant in nederland die helaas iets vaker storingen heeft dan anderen....

LSV dank je wel voor je snelle en duidelijk reactie, daar zouden sommige mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1219 Gepost op: 29 mei 2011, 00:39:39
Opbouw!

Wumag is geen Hilton toch ? Ik vat hem ook even niet ... Een hoogwerker is een duur voertuig, kan je me niet vertellen dat ie economisch afgeschreven is  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !