Hoogwerkers en Autoladders

Auteur Topic: Hoogwerkers en Autoladders  (gelezen 551491 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #1430 Gepost op: 15 december 2013, 20:16:57
Citaat van: Fire shark link=msg=1228692 date=1387111379
Heeft iemand enig idee hoe het met de hoogwerker van brandweer Rijssen gesteld is na zn ongeval?
De hoogwerken van Rijssen stond laatst nog bij kazerne Hengelo Centrum. Nog precies zoals na het ongeval, was nog niets aan gedaan. (5 oktober). Maar ik heb verder ook geen idee hoe het er nu voor staat.    :|


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1431 Gepost op: 17 december 2013, 08:34:28
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1228581 date=1387050472
Zodra de 5550 weer terug op post Oostburg staat en inzetbaar is dan horen jullie dat.



Klopt, de 5550 is nu weer een weekje terug op de uitruk!
In 2014 zal de 5650 hoogwerker Terneuzen enkele maanden buiten dienst gaan ivm groot onderhoud.
Denk hierbij aan het vervangen van alle hydraulische slangen en cylinders en het ademluchtsysteem.
Omdat de hoogwerker Terneuzen (gezien de bebouwing van Terneuzen) niet gemist kan worden zal er worden uitgegeken voor een vervangend voertuig.

Enkele maanden buiten dienst ivm groot onderhoud is wel erg lang voor het vervangen van hydrauliek slangen en cylinders en het ademluchtsysteem. Dat moet toch aanmerkelijk sneller kunnen als het even goed wordt aangepakt.


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Reactie #1432 Gepost op: 17 december 2013, 17:39:13
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1228769 date=1387135017
De hoogwerken van Rijssen stond laatst nog bij kazerne Hengelo Centrum. Nog precies zoals na het ongeval, was nog niets aan gedaan. (5 oktober). Maar ik heb verder ook geen idee hoe het er nu voor staat.    :|

Dit is nog steeds een verzekeringskwestie. verschillende bedrijven hebben hem economisch total loss verklaart. chassis was beschadigd en de hefboom is uit zijn fatsoen.   er was naar wat ik weet 1 bedrijf geweest die zei dat ze wel konden repareren maar het een duur geintje werd. waardoor ze volgens mij beter een nieuwe kunnen nemen.(of de nieuwe er überhaupt komt geen idee)  tegenwoordig rukt de 5451 HW van Nijverdal uit naar Rijssen.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #1433 Gepost op: 18 december 2013, 19:44:22
Citaat van: Thor link=msg=1229191 date=1387265668
Enkele maanden buiten dienst ivm groot onderhoud is wel erg lang voor het vervangen van hydrauliek slangen en cylinders en het ademluchtsysteem. Dat moet toch aanmerkelijk sneller kunnen als het even goed wordt aangepakt.

Heel de hoogwerker zal uit elkaar gaan en nadien weer helemaal opnieuw in elkaar gezet worden.
Wat vooral veel tijd in beslag zal nemen is het hoogwerker gedeelte.
Zo zal ook deze geheel uit elkaar gaan en alles worden onderworpen aan een X-ray onderzoek om haarscheurtjes in de hefbomen te kunnen opsporen en gelijk aan te pakken.
De periode van ruim 3 tot 4 maanden is incl reparatie periode bij ontdekken problemen.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Reactie #1434 Gepost op: 18 december 2013, 20:38:42
Citaat van: tygerpower link=msg=1229348 date=1387298353
Dit is nog steeds een verzekeringskwestie. verschillende bedrijven hebben hem economisch total loss verklaart. chassis was beschadigd en de hefboom is uit zijn fatsoen.   er was naar wat ik weet 1 bedrijf geweest die zei dat ze wel konden repareren maar het een duur geintje werd. waardoor ze volgens mij beter een nieuwe kunnen nemen.(of de nieuwe er überhaupt komt geen idee)  tegenwoordig rukt de 5451 HW van Nijverdal uit naar Rijssen.

Maar of er een nieuwe gaat komen in Rijssen is inderdaad nog maar de vraag. De hoogwerker van Nijverdal was eigenlijk niet nodig, en is ook uit eigen pot betaald door de gemeente Hellendoorn, omdat de veiligheidsregio hem niet nodig vond, want de dekking was voldoende. Ik denk dat dat nu nog steeds zo is, omdat Nijverdal nog wel in dienst is, en dat er dus geen extra redvoertuig nodig is. Er staat namelijk ook geen tijdelijke RV in Rijssen. Nijverdal neemt het over, en Hengelo neemt een gedeelte over van Hof van Twente waar ook altijd Rijssen heen reed.


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Reactie #1435 Gepost op: 18 december 2013, 21:10:13
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1229738 date=1387395522
Maar of er een nieuwe gaat komen in Rijssen is inderdaad nog maar de vraag. De hoogwerker van Nijverdal was eigenlijk niet nodig, en is ook uit eigen pot betaald door de gemeente Hellendoorn, omdat de veiligheidsregio hem niet nodig vond, want de dekking was voldoende. Ik denk dat dat nu nog steeds zo is, omdat Nijverdal nog wel in dienst is, en dat er dus geen extra redvoertuig nodig is. Er staat namelijk ook geen tijdelijke RV in Rijssen. Nijverdal neemt het over, en Hengelo neemt een gedeelte over van Hof van Twente waar ook altijd Rijssen heen reed.

deze visie hierop is eigenlijk geheel juist.  Nieuwe HW in Rijssen komt er waarschijnlijk niet.  alles is Twente word toch weer herverdeeld waardoor waarschijnlijk het aantal RV;s ook zal veranderen en het zo blijft als het nu is.

Mocht er een rv in Holten nodig zijn dan is het altijd nog mogelijk dat bijv. Deventer langs komt.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1436 Gepost op: 20 december 2013, 01:13:46
Duitse leenhoogwerker komt ter plaatse
Duitse leenhoogwerker komt ter plaatse
Nieuwskant Nieuws
Gepubliceerd op 19 dec 2013
Omdat de eigen HW in onderhoud is, staat er op de post in Dieren deze leenhoogwerker.
Samen sterk in de hulpverlening!


Steve

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #1437 Gepost op: 20 december 2013, 17:19:43
Citaat van: tygerpower link=msg=1229741 date=1387397413
deze visie hierop is eigenlijk geheel juist.  Nieuwe HW in Rijssen komt er waarschijnlijk niet.  alles is Twente word toch weer herverdeeld waardoor waarschijnlijk het aantal RV;s ook zal veranderen en het zo blijft als het nu is.

Mocht er een rv in Holten nodig zijn dan is het altijd nog mogelijk dat bijv. Deventer langs komt.

Rijssen krijgt een " nieuwe"  andere hoogwerker, het betreft een DAF CF uit 2004 met kenteken BP-NS-... (Volgens mij voormalig Parkstad Limburg/Brunssum).
De HW is inmiddels al beplakt en wordt momenteel opgebouwd/ingebouwd in Kazerne Hengelo-Centrum. Intentie is half januari 2014 op de uitruk.

Gr,
Steve
Hoofdbrandwacht,Duiker,DPL,Gaspakdrager,Chauffeur, Bev speciale voertuigen.


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Reactie #1438 Gepost op: 21 december 2013, 17:30:47
Hebben ze toch geluk bij brw rijssen. Een andere hw. Deze zou inmiddels al in de kazerne van rijssen staan. Met roepnummer erop.

Hopelijk houden ze deze wel op de wielen


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Reactie #1439 Gepost op: 23 december 2013, 21:10:51
Citaat van: Steve link=msg=1230290 date=1387556383
Rijssen krijgt een " nieuwe"  andere hoogwerker, het betreft een DAF CF uit 2004 met kenteken BP-NS-... (Volgens mij voormalig Parkstad Limburg/Brunssum).
De HW is inmiddels al beplakt en wordt momenteel opgebouwd/ingebouwd in Kazerne Hengelo-Centrum. Intentie is half januari 2014 op de uitruk.

Gr,
Steve

gaat idd over de oude hoogwerker van Brunssum

Roepnummer: 90-751
Kenteken: BP-NZ-70
Type voertuig: HW-23,5
Merk & Type:  DAF FFN.CF75.420
Opbouw:  Hilton
Bouwjaar: 2004
In dienst: 2004
Uit dienst: 2013  
Standplaats: Brunssum
Opmerkingen: