goed lezen dit was van de eerste ladders die al rijden op de groene-tuin en laanslootseweg
in de aankomende aanbesteding komt er een voor bosland bij
waarom een autoladder;
een redvoertuig is voor het redden van mens en dier indien nodig op een snelle manier een autoladder kan vrij snel op een bepaalde hoogte zijn incl.afstempelen een autoladder kan vrij smal en laag gebouwd worden dit is vooral in de binnenstad en de oude wijken een voordeel,daarom is er in rotterdam voor gekozen om de achterste as een stuuras te monteren de zogenaamde DAF LF FAN uitvoering
door deze stuuras kan nog korter gedraaid worden (rijdt wel anders mensen moesten hier aan wennnen)
een hoogwerker daarintegen is altijd vrij groot en hoog heeft eenlangere tijd nodig om uit te stempelen en in positie te komen
daarintegen is een hoogwerker weer idiaal bij een langdurige brand vooral met zijn waterkanon en het knikken om achter een huis te komen
maar ja ieder korps heeft altijd zijn eigen ideeen de een wil een ladder de ander wil een hoogwerker
wij hebben in rotterdam twee hoogwerkers gehad eerst twee op magirus daarna twee op daf
groeten,
rinus