Hoogwerkers en Autoladders

Auteur Topic: Hoogwerkers en Autoladders  (gelezen 548988 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #820 Gepost op: 5 april 2008, 08:48:42
prachtige wagen misschien ook iets voor de korpsen met een hoogwerker uit de gezamelijke aanbesteding die niet goed werkt....

Een minpunt van de auto is de verlichting, de LEDjes zijn amper zichtbaar, misschien in het donkereffectief, maar hoorde al 2 bestuurders zeggen dat de flitsers een beter idee had geweest, Eerst maar in praktijk zien ::) misschien komen ze er nog op terug :P

mvg roy


sajo

  • Gast
Reactie #821 Gepost op: 5 april 2008, 11:32:12
OP zich mooie voertuigen.
Toch snap ik nogsteeds niet dat er in de regio Rijnmond niet een 2de Hoogwerker is bij besteld
 en wederom voor Ladders is gekozen.
Met het oog op de HSL en betuwelijn.
Met een hw kan je in de bak komen met een ladder er alleen langs.Vooral op Zuid.
Die half ronde muren( bakken) zijn trouwens een (heel duur) ontwikkelingsfoutje !!
en dan bedoel ik die wanden die langs de A15 liggen.


Fred_B

  • Gast
Reactie #822 Gepost op: 5 april 2008, 15:14:00
De eerste opgedane indrukken zijn; snel, wendbaar en stabiel. Trots op een in ieder geval gedeeltelijk Nederlands product. ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #823 Gepost op: 5 april 2008, 15:37:30
OP zich mooie voertuigen.
Toch snap ik nogsteeds niet dat er in de regio Rijnmond niet een 2de Hoogwerker is bij besteld
 en wederom voor Ladders is gekozen.
Met het oog op de HSL en betuwelijn.
Met een hw kan je in de bak komen met een ladder er alleen langs.Vooral op Zuid.
Die half ronde muren( bakken) zijn trouwens een (heel duur) ontwikkelingsfoutje !!
en dan bedoel ik die wanden die langs de A15 liggen.




Deze maand krijgen zowel Vlaardingen als Schiedam nieuwe hoogwerkers: HW131 en HW141.
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #824 Gepost op: 5 april 2008, 15:39:46
Deze maand krijgen zowel Vlaardingen als Schiedam nieuwe hoogwerkers: HW131 en HW141.

De Bronto's op FM9 chassis(?) 8)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Fred_B

  • Gast
Reactie #825 Gepost op: 5 april 2008, 15:40:12
ze kijken daar erg naar uit om die nieuze HW's te ontvangen, met name de AL van Vlaardingen is op. de AL van Schiedam wordt dat de reserve AL voor de regio of gaat deze naar Voorne Putten zoals het gerucht gaat.


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #826 Gepost op: 5 april 2008, 16:12:48
OP zich mooie voertuigen.
Toch snap ik nogsteeds niet dat er in de regio Rijnmond niet een 2de Hoogwerker is bij besteld
 en wederom voor Ladders is gekozen.
Met het oog op de HSL en betuwelijn.
Met een hw kan je in de bak komen met een ladder er alleen langs.Vooral op Zuid.
Die half ronde muren( bakken) zijn trouwens een (heel duur) ontwikkelingsfoutje !!
en dan bedoel ik die wanden die langs de A15 liggen.

Bij het korps Waterweg komen toch 3 Volvo Hogwerkers??


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #827 Gepost op: 5 april 2008, 16:14:24
ze kijken daar erg naar uit om die nieuze HW's te ontvangen, met name de AL van Vlaardingen is op. de AL van Schiedam wordt dat de reserve AL voor de regio of gaat deze naar Voorne Putten zoals het gerucht gaat.

Wat ik hoorde, was dat de AL131 van Vlaardingen de AL121 van Maassluis gaat vervangen. Vandaag hoorde ik inderdaad ook dat de AL141 als regionale AL901 gaat rijden...

maarre.... op www.hetbrandweerforum.nl en dan onder "Rotterdam-Rijnmond" en "voertuigennieuws Rotterdam-Rijnmond) kunnen we daar uitgebreider over babbelen.  ;)

Edit: Nee, 2 hoogwerkers: Vlaardingen en Schiedam.
greetz,  Enrique


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #828 Gepost op: 5 april 2008, 18:27:17
Bij het korps Waterweg komen toch 3 Volvo Hogwerkers??

Die derde die overblijft is voor capelle aan de ijssel (HW33-1) gaat de mercedes AL33-1 vervangen ;)

mvg roy


sajo

  • Gast
Reactie #829 Gepost op: 5 april 2008, 22:51:13
Ja dat er in de regio waterweg 2 kwamen wist ik.
Maar behalve de HW 65-1 is er verder op de zuidkant (of linkermaasoever maar net hoe je het ziet) geen hoogwerker te bekennen
De dichtsbijzijnde is de HW uit Dordrecht.

Maar goed er zal best wel een rede voor zijn dat er aan deze kant gewoon weer voor ladders is gekozen (kostenplaatje?) al had het in mijn ogen wel wat nuttiger geweest om aan een HW te denken.