Hoogwerkers en Autoladders

Auteur Topic: Hoogwerkers en Autoladders  (gelezen 575488 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #920 Gepost op: 8 augustus 2009, 18:32:20
Jaaa deze bedoel ik   O0 O0 Dankje

Voor jouw info, dit is de oude ladder Osdorp  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Pennywilerra

• Vrijwillige Brandweer Hoorn
  • Junior gebruiker
  • **
  • Hoogwerker Hoorn
Reactie #921 Gepost op: 11 augustus 2009, 08:57:32
Hoogwerker van Brandweer Hoorn

Nummer:  HW 652
Bouwjaar:  2006
Chassis  DAF CF75
Opbouw:  Hilton
Hoogwerker  Lengte 27 meter  

Het voertuig wordt gebruikt voor het in veiligheid brengen van personen tot 27 meter hoogte. Ook bij de bestrijding van schoorsteenbranden en het verhelpen van stormschade wordt het voertuig ingezet.

Het grote voordeel is dat een hoogwerker veel gewicht kan dragen in de korf, waardoor meerdere mensen (max. 4) tegelijk kunnen worden vervoerd. De ervaring heeft geleerd, dat het voertuig vooral voor brandbestrijding wordt ingezet. Een hoogwerker kan hier beter voor worden gebruikt, dan een ladderwagen, omdat er een groter waterkanon aan bevestigd zit.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #922 Gepost op: 11 augustus 2009, 12:17:39
Komt het dan nog op die 2 mm aan?
Op sommige lokaties telt elke mm....  door de grote draaicirkel van mijn auto rij ik mezelf af en toe al bijna klem in de binnenstad.... maar ook in west hebben briljante architecten stratenplannen from hell bedacht :-X
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Reactie #923 Gepost op: 14 augustus 2009, 15:32:06

Soort voertuig    : AL-32
Merk                : MAN
Fabrikant          :  Metz  
Kenteken          :  Duits kenteken
Bouw/dienstjaar :  2009
Bijzonderheden  :  autoladder tijdelijk gekregen afgelopen dagen gaat zaterdag weer retour Duitsland.

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #924 Gepost op: 14 augustus 2009, 22:00:32
Wauw :o Wat een prachtbak :o :D
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #925 Gepost op: 14 augustus 2009, 22:02:05
Wauw :o Wat een prachtbak :o :D

Inderdaad een mooie auto, ik vraag me alleen af waar hij nu staat.  ::) O0
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #926 Gepost op: 14 augustus 2009, 22:17:58
Op sommige lokaties telt elke mm....  door de grote draaicirkel van mijn auto rij ik mezelf af en toe al bijna klem in de binnenstad.... maar ook in west hebben briljante architecten stratenplannen from hell bedacht :-X
Even OT, zijn er geen voorschriften waar architecten zich aan moeten houden bij het ontwerpen van stratenplannen, m.b.t hulpdiensten?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #927 Gepost op: 14 augustus 2009, 22:21:23
Even OT, zijn er geen voorschriften waar architecten zich aan moeten houden bij het ontwerpen van stratenplannen, m.b.t hulpdiensten?

Dus de grachtengordel van Amsterdam /Leiden etc. dichtplempen om de rijbaan te verbreden (zodat de brandweer eindelijk met een 30m hoogwerker er door kan!)... Lijkt me wel een interesantte ontwikkeling

Er zijn inderdaad minimum maten voor wegdek-breedte's etc.  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

gebruiker0401206

• Gast
Reactie #928 Gepost op: 14 augustus 2009, 23:11:52
Meestal is het andersom wat betreft stedenbouw. De gebouwen stonden er al voordat de ladderwagens kwamen.... Daarom hebben ze in sommige steden een zogenaamde "alleycat". Dat is een ladderwagen met een extreem platte en smalle onderwagen, en zeer korte wielbasis (wendbaarheid).

Ergens in Zweden of Denemarken hebben ze zo'n ding in dienst. Heb alleen even geen foto paraat.

Ben wel benieuwd welke verlichting in deze MAN in het dak zit. Ik weet waar het vandaan komt, alleen geen idee of ze voor led of strobes gekozen hebben. Voor zover ik weet behoort Metz tot de Rosenbauer groep

Groeten, Ruud

AMK

• Senior gebruiker
  • VPK io
Reactie #929 Gepost op: 14 augustus 2009, 23:15:32
Ik heb ervoor gestaan, zitten LED's op het dak.