Ik heb gesolliciteerd naar de functie van hoofdagent, zoals ik eigenlijk al een hele tijd wilde... Ik vind het nu dus ook heel spannend of mijn motivatie wordt goedgekeurd en of ik op gesprek mag bij het korps.Weet iemand hoe sterk er wordt gekeken naar je sollicitatiebrief m.b.t. uitnodiging? Ik heb er namelijk wel erg m'n best op gedaan, maar weet natuurlijk niet of dit voldoende is...
Ik hoop -dat na het lezen van mijn motivatie- dat ik word uitgekozen om een gesprek met het korps aan te gaan en de bijbehorende voorlichting bij te wonen. Daarnaast is er nog de testdag deel A waar ik nogal tegenop zie. De sporttest hoop ik natuurlijk e halen en ben ook al intensief aan het trainen, maar ik ben bang voor de capaciteitentest m.b.t. IQ. Niet dat ik nou zo'n laag IQ heb en de Nederlandse taal niet beheers ofzo, maar ik heb altijd al moeite gehad met cijferreeksen.
Hierover twee korte vragen:* Kun je wanneer je heel erg sterk bent met taal, je rekencapaciteiten compenseren?
* Wat wordt er op het gebied van rekenen van je verwacht? Ik hoorde cijferreeksen, maar las ook ergens dat hoofdrekenen in de test voorkomt.
* Mag je bij de computertest (IQ) een pen en papier gebruiken? Ik zie namelijk verbanden sneller nadat ik ze zelf heb opgeschreven.
Ik hoop dat mijn vooropleiding geen probleem is. Ik doe op dit moment een hbo-opleiding en zit in het eerste jaar, maar wil toch heel graag bij de politie solliciteren als hoofdagent. Hiervoor is een vmbo/mbo-3 vereist. Deze heb ik dan ook (niv.4), maar ik ben bang dat ze denken dat de opleidingen te hoog zijn. Dat ze mensen zoeken die zo'n opleiding nog niet hebben afgerond.
Ik volg een communicatiestudie, dus zie dan ook minder op tegen deel B van de test.
Hebben jullie tips? Spui ze gerust!
Groetjes en een fijn weekend,
Nick