GRIP 1 vliegtuig Cessna neergestort (1 dode, 3 gewonden) - Maasvlakte Rotterdam 28-05-2012

Auteur Topic: GRIP 1 vliegtuig Cessna neergestort (1 dode, 3 gewonden) - Maasvlakte Rotterdam 28-05-2012  (gelezen 65922 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
10-tallen kilometers van de bewoonde wereld. Kennelijk zijn er dus toch nog onbewoonde gebieden in Nederland waar zoiets, als wat er vandaag gebeurd is, toch gewoon mogelijk is.

Jammer dat er dan niet eerder gezocht is op land door div. hulpdiensten.
Goede les voor de volgende keer: Houdt ook oog voor dingen die op het eerste oog niet voor mogelijk worden gehouden.
(ik had deze optie al eerder gemeld maar dit werd helaas in de wind geslagen)
De tweede maasvlakte beslaat zo'n 2000 hectare. Dat is 20.000.000 m2. Met een zicht van 200 meter en een snelheid van 50 km/u doe je er 10 uur over om alles te bekijken, en dat is een hele gunstige aanname omdat je in die woestijn zeker geen 50 km/u kunt rijden en niet alles zult zien door alle objecten in het terrein. Dit is dus een naald in een hooiberg.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
De tweede maasvlakte beslaat zo'n 2000 hectare. Dat is 20.000.000 m2. Met een zicht van 200 meter en een snelheid van 50 km/u doe je er 10 uur over om alles te bekijken, en dat is een hele gunstige aanname omdat je in die woestijn zeker geen 50 km/u kunt rijden en niet alles zult zien door alle objecten in het terrein. Dit is dus een naald in een hooiberg.

Dank voor je antwoord.  O0
Het is dus een behoorlijk groot gebied. Plausibele aanname dat zoiets dus niet te organiseren is op korte termijn.
De kans dat er dan iets gevonden wordt is miniem.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Gast

  • Gast
Ik ben erg benieuwd naar de onderzoeksresultaten. Mist ansich zou geen reden hoeven te zijn om neer te storten.


ERGER

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Vreemd dat het zolang heeft moeten duren voordat ze dit vliegtuig hebben gevonden.
Het is wettelijk verplicht dat vliegtuigen met een ELT ( Emergency Location Transmitter ) zijn uitgerust om opsporing te vereenvoudigen.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Vreemd dat het zolang heeft moeten duren voordat ze dit vliegtuig hebben gevonden.
Het is wettelijk verplicht dat vliegtuigen met een ELT ( Emergency Location Transmitter ) zijn uitgerust om opsporing te vereenvoudigen.

Of misschien nog iets simpeler: De laatste vluchtroute bekijken via internet:
Radarbeeld neerstorten Cessna op de Maasvlakte
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Gast

  • Gast
Er zit een mate van onbetrouwbaarheid in die online gegevens, en dat is niet onze "vaste" bron van informatie, dat voorop.
Een ELT bestaat in vele vormen, als dit een water-activated ELT zou zijn dan is de kans dat het niet afgegaan is groot.
Een ELT die afgaat bij een bepaalde G-force zou per direct meerdere ELT-meldingen hebben moeten opleveren van eventueel overvliegende vliegtuigen, die ook verplicht zijn om zo'n ELT-melding direct aan de verkeersleiding door te geven.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
PersvoorlichtingKLPD ‏@PolitieKLPD
Forensisch onderzoek nr vliegtuig #Maasvlakte gestart door #KLPD . Morgen start technisch onderzoek. Voorlopig nog geen oorzaak bekend.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Jammer dat er dan niet eerder gezocht is op land door div. hulpdiensten.
Nadat de KNRM vanuit Hoek van Holland onderweg was is door de betreffende KNRM eenheid gevraagd richting Den-Helder-Rescue (Kustwacht) of er ook vanaf land gezocht werd. Dit werd ontkend. Vervolgens werd geadviseerd vanuit de KNRM om ook op het land te gaan zoeken. Volgens DHR was dat niet nodig, want men had op Schiphol (luchtverkeersleiding Nederland) de radarbeelden teruggekeken daaruit bleek dat het laatste radarcontact boven zee was geweest. Het vliegtuigje zou op een hoogte van 300ft (=100m) gevlogen hebben, waarna het plots van de radar verdween. Vermoed werd dus dat het in zee was gestort. Een zoekactie op de vaste wal was dus niet nodig (aldus de Kustwacht), en daarom bleef de zoekactie beperkt tot het water...  :-\


berendbotje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
@johnvandertol twitterde dat, werd o.a. geretweet door Flashphoto en Westlanders.nu.

Dit is de melding die zand in de ogen van sommigen heeft gestrooid denk ik: PH-SKJ requested a Hotel arrival for landing at Rotterdam Airport with 4 POB. ETA Rescue MU is 13.50 Local Time.

Zojuist het eea teruggeluisterd. Kist melde zich in op de Tower frequentie van Rotterdam rond 11:34;Īnbound Hoek van Holland and Call you at HvH. We copy Papa." Rond 11:40 vraagt de Tower aan de SKJ zijn positie door te geven, kort erna nog twee keer een call. Geen responce.


ERGER

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
De ELT in een vliegtuig wordt zowel bij een impact op land als op water geactiveerd. Als ik de foto's van deze kist bekijkt, en de passagiers beknelt hebben gezeten, mag je uitgaan vaan een aardige G force.
Daarnaast kun je de ELT ook handmatig inschakelen. Dat ik ( niet onze "vaste " bron  ) zoals u schrijft, nog niet bij u bekent ben kan te maken hebben met het feit dat ik nog maar net lid / deelnemer ben geworden.
Ik ben vliegtuigeigenaar en in het bezit van een brevet.