Gerard,
Wat jammer dat je in het begin uitsluitend kunt reageren met "gezeur" en "bla bla bla".
Zoals jij zelf ook wel zult weten zie je dat er in de ambulancesector geen geld geïnvesteerd wordt. Dus het is een nobel streven van je om het economisch aspect buiten beschouwing te laten. En ja, ik ga ook voor de beste zorg voor de patient. Maar als ik de reacties zo lees, ben ik toch niet de enige die dat door heeft. Die motorambu is slechts een wassen neus.
Het wordt allemaal zo gemaakt dat het project uiteraard wel slaagt. Ik vind het vreemd dat jij het goed vindt als er ambulances verdwijnen en daar motoren voor terug komen. Daar is een patient niet meegediend. Wat een ander al vermeldde: zit je dan als motorpleeg met je slachtoffer te wachten op een ambu om te vervoeren. Dat is pas kwaliteit van zorg. Kwaliteit van zorg houdt niet uitsluitend op bij aankomst van een verpleegkundige. Nee, daar valt het vervoer van de patient ook onder. En hoe verklaar jij het dan dat de motoren in Haaglanden andere taken erbij nemen (OVDG)? Daar ben je klaar mee als er een groot ongeval is (waar de motor bij staat als OVDG) en jij bent onwel in het centrum (waar de motor voor bedoeld is).
De ambulancezorg wordt steeds verder uitgekleed.
Als er echt om de patient gegeven wordt, dan dienen er op vele plaatsen ambulances bij te komen en dient de aanrijtijd voor een A-1 naar 8 minuten te gaan. Dan ben je goed bezig voor je patient, maar dat schijnt niet te kunnen. En waarom niet?
Juist GELD.
Allemaal schijnvertoningen ontstaan op deze manier. Zoals AED op brandweerwagen, motorambulance, huisarts met toeters en bellen en ga zo nog maar door. Maar de kern (de ambulancezorg) wordt niet aangepakt en krijgt geen geld, sterker nog, moet bezuinigen en er wordt marktwerking op los gegooid.
Nee hoor, blijf jij maar geloven in de barmhartige ambulancemotor, dan blijf ik met beide benen op de grond staan.