Vreemd dat er zo positief gereageerd wordt. Op de werkvloer hoor je hele andere verhalen. Nee het gaat niet over rittenpikkerij, maar kijk eens wat het kost.
Het staat er leuk dat voor 1 ambulance 2 motoren kunnen rijden. Gek he, als je er maar 1 iemand op laat rijden en er niet vervoerd kan worden. Protocollair gezien moet er altijd een ambulance meerijden, dus goedkoper is het in ieder geval niet (die wagen moet toch meerijden en is in 99% van de gevallen ook nodig). Ook bij een reanimatie is de motor geen uitkomst. De verpleegkundige kan zijn motor niet alleen laten en dus is er alsnog een 2e wagen nodig en is er dus een overkill. En aangezien er in de nieuwe regio's productiecijfers gedraaid moeten worden worden ze voor elke rit erop uitgestuurd. En geloof mij nou, ze worden echt niet achter de hand gehouden voor de gebieden die ver weg liggen. Nogmaals, er moeten ritten gegeneerd worden omdat het bestaansrecht anders niet zou gelden. Dus worden ze in de drukte gehouden en niet in de achterliggende gebieden. Het praatje dat een motor eerder zou zijn is ook achterhaald. De motor wordt eerder aangestuurd en zit al op straat (als het goed is). Dat zijn de minuten die een motor eerder ter plaatse is. Als elke ambulance op de straat zou zitten en niet op de verschillende posten zouden zitten, zou je die hele motor niet nodig hebben.
Maar ja, het zijn prestige paardjes en het moet er door gedrukt worden. In Haaglanden hebben ze zelf aangetoond dat er te weinig werk is voor de motoren door ook de OVDG taak op zich te nemen. En daar hebben ze al motornummer tig moeten aanschaffen door het grote aantal ongevallen. Maar die cijfers redden de kranten niet en daar hoor je ook niets over. Omdat dat ten nadele van de motor zou werken en dat is niet de bedoeling. De tegenstanders van mijn beweringen zou ik eens willen aanraden als je in het Haagsche bent eens aan Haagsche collega's te vragen wat ze van de motor vinden. Heb ik ook meerdere keren gedaan. Dan weet je genoeg.
En nee, het gaat niet over ritten pikken. Zoals gezegd moet er in 9999 van de 10000 gevallen toch een ambu meerijden, dus daar gaat het niet om.
Oh ja, toch 1 voordeel, een tilassistentie is perfect te doen met de motor erbij.
Maar verder lekker in de garage laten staan.