Ambuman,
geheel met je betoog eens. De motorambu is niet de vooruitgang die de meeste mensen voor ogen hebben, maar de versobering van ambulancezorg in Nederland. Het is inderdaad allemaal een groot toneelstuk, waarbij volgens de toeschouwers alles uit de kast wordt getrokken, maar eigelijk laat de motorambu zien dat hij "incompetent" is, omdat voor het logistieke dillemma van het slachtoffer vervoer hij absoluut geen oplossing is.
Daarbij haalde je al eerder aan het aantal ongevallen met motorverpleegkundigen en motoragenten. Een zeer kwetsbare groep. Gelukkig zit ik hoog en droog in mijn Chevrolet, die aardig wat klappen voor me op kan vangen.
En wat de tijdswinst is? Heb jij wel eens gereanimeerd in een motorpak, hartje zomer op de boulevard aan het strand? Heb je wel eens een vigo gezet met je motorhandschoenen aan? Of een simpele pols gevoeld met die zelfde handschoenen aan? Weg tijdsvoordeel.
Oja, en wat de regio kennis betreft van de gemiddelde pleeg. De doorgaande routes kennen zij redelijk, maar in de wijken. En dan rijden op een CityGIS? Er zullen absoluut uitzonderingen zijn, maar de gemiddelde . . . . .