Nieuwe autoriemsnijder; bevordering van de verkeersveiligheid?

Auteur Topic: Nieuwe autoriemsnijder; bevordering van de verkeersveiligheid?  (gelezen 2832 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

tastymushroom

• Junior gebruiker
  • **
Goedemiddag,

ik weet niet of ik dit hier mag posten en of het gepast is, maar gezien dit forum over veiligheid gaat en dit product ook, zou ik toch graag ook de mening van hulpverleners hebben. Ik hoop dat jullie mij alsnog willen helpen.

bij deze wil ik vragen of jullie mijn enquête zouden willen invullen voor mij. Ik zal een stukje over mijzelf en dit project vertellen:

Ik ben Trix de Block, 21 jaar en ik studeer Technische Bedrijfskunde aan de Haagse Hogeschool in Delft. Ik zit momenteel in mijn tweede jaar en ben sinds begin van dit semester bezig met dit project met drie andere studiegenoten. Zelf ken ik het Fok! forum wel en lees ik wel eens wat dingen hier maar heb ik eigenlijk nog nooit zelf een account gemaakt om terug te posten of iets dergelijks. De opdracht die ik gekregen heb is het uitvoeren van een marktonderzoek voor een bedrijf. Wij hebben hiervoor zelf een nieuw bedrijf gevonden dat net opgestart is en dat nieuwe ideeën bedenkt en deze probeert door te verkopen aan grote bedrijven die het kunnen produceren. Momenteel is dit bedrijf bezig met hun derde product waarover ik ook verschillende vragen zal stellen in de enquête, maar welke ik nog nier hier zal toelichten omdat dan de objectiviteit weg is van de respondent.

De enquête is te vinden via http://www.thesistools.com/web/?id=276743

Opmerkingen of vragen over de enquête en/of het product ontvang ik graag en ik zal ook zeker dit forum in de gaten houden om te antwoorden en te reageren.

Alvast bedankt voor de mensen die bereid zijn om mij te helpen!

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2012, 14:19:42
Dit is niet het Fok forum
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Koekerdt

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2012, 14:35:56
Ik heb de enquete doorlopen en halverwegen is er een filmpje waarin je het product kan zien. Ik snap er werkelijk waar helemaal niks van. Wat doet het? wat is het nut? De naam verraad wel iets maar dan nog.... hoe werkt het dan?

Zit er toevallig gesproken tekst bij het filmpje want ik heb hier geen geluid, is dat de reden dat ik het niet snap misschien?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid

tastymushroom

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2012, 14:39:43
Ik weet dat dit geen FOK! forum is inderdaad.

De bedoeling van het product is dat het op de gordel wordt geklikt en dan kan de hendel losgehaald worden en zodra hieraan getrokken wordt snijdt deze de gordel door. De bedoeling ervan is dat het in geval van nood altijd binnen handbereik is in plaats van in het dashboardkastje of iets dergelijks.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2012, 14:41:08
Ik weet dat dit geen FOK! forum is inderdaad.

De bedoeling van het product is dat het op de gordel wordt geklikt en dan kan de hendel losgehaald worden en zodra hieraan getrokken wordt snijdt deze de gordel door. De bedoeling ervan is dat het in geval van nood altijd binnen handbereik is in plaats van in het dashboardkastje of iets dergelijks.

Waarom noem je dan in de OP het Fok forum  98uiye

tastymushroom

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2012, 14:58:47
Omdat ik het per ongeluk verkeerd heb geschreven, maar ik kan het hier niet meer aanpassen. Sorry!

Koekerdt

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2012, 15:28:41

Hoe moet ik het precies voor me zien? is het net zoiets als een lifehammer die je moet pakken als er wat gebeurt en dan handelen? of zit het ding standaard al op de gordel en hoef je alleen de hendel om te halen in geval van nood?

In het eerste geval: Wat is de meerwaarde tegenover een "normale" gordelsnijder?

In het tweede geval: Hoe werkt het dan precies? waar zit het precies op de gordel? hoe werkt het als de gordel opgerold wordt?
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid

tastymushroom

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2012, 16:23:43
Het gaat om het tweede geval. Dit product kan met een soort "clipje" vastgezet worden op de gordel, op welke plek maakt niet uit want hij kan ook heen en weer geschoven worden (bijv. als de gordel terug moet omdat u hem niet meer om heeft kan dit product naar het einde geschoven worden zodat de gordel goed naar binnen kan rollen). Het is het handigst als hij ter hoogte van de borst bevestigd wordt zodat hij altijd binnen handbereik is. En door het heen en weer kunnen schuiven is het probleem met de gordel oprollen ook opgelost.

Is het zo duidelijk? Anders ga ik het nog een keer proberen  :)

Koekerdt

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 30 mei 2012, 16:38:57
Ik snap wat je bedoelt.

Maar als je de gordel oprolt zal die op een maximum punt kunnen zitten omdat anders de clip in de weg komt te zitten voor het katrol bovenin. En bij het uitrollen zal het een maximum punt hebben vanwege de sluiting die anders in de weg komt te zitten. Dus ik denk dat er dus steeds met de clip geschoven moet worden.

Ik heb zelf een keer gordelhoezen gehad, daar moest ik ook steeds mee schuiven en die was ik persoonlijk heeel snel beu.

Als ik zo vrij mag zijn om mee te denken: Waarom maak je het snijd systeem niet in de katrol zodat de gordel er automatisch doorheen glijd als je die aanspant of loslaat. Als je dat goed doorontwikkeld kan ik me iets voorstellen in de vorm van een grotere katrol met een rode hendel er op (met een borgpennetje er in ofzo). Die hendel zit altijd op dezelfde plaats en zit niet egt in de weg. Ik denk wel dat het dan niet egt te verkopen valt als een losse "tool" maar meer in de vorm van een ingebouwd veiligheidssysteem in nieuwe auto's. En als het dan tog ingebouwd wordt, dan kan je er misschien ook naar kijken om op 2 plaatsen (boven en onder) te snijden met 1 hendel. Dan ben je gelijk helemaal vrij en hoef je niet 1 deel los te trekken.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 30 mei 2012, 17:02:27
Ik snap wat je bedoelt.

Maar als je de gordel oprolt zal die op een maximum punt kunnen zitten omdat anders de clip in de weg komt te zitten voor het katrol bovenin. En bij het uitrollen zal het een maximum punt hebben vanwege de sluiting die anders in de weg komt te zitten. Dus ik denk dat er dus steeds met de clip geschoven moet worden.

Ik heb zelf een keer gordelhoezen gehad, daar moest ik ook steeds mee schuiven en die was ik persoonlijk heeel snel beu.

Als ik zo vrij mag zijn om mee te denken: Waarom maak je het snijd systeem niet in de katrol zodat de gordel er automatisch doorheen glijd als je die aanspant of loslaat. Als je dat goed doorontwikkeld kan ik me iets voorstellen in de vorm van een grotere katrol met een rode hendel er op (met een borgpennetje er in ofzo). Die hendel zit altijd op dezelfde plaats en zit niet egt in de weg. Ik denk wel dat het dan niet egt te verkopen valt als een losse "tool" maar meer in de vorm van een ingebouwd veiligheidssysteem in nieuwe auto's. En als het dan tog ingebouwd wordt, dan kan je er misschien ook naar kijken om op 2 plaatsen (boven en onder) te snijden met 1 hendel. Dan ben je gelijk helemaal vrij en hoef je niet 1 deel los te trekken.

Of bovenstaand systeem maar dan in het 'klik' ding