Middelbrand (veehoudersbedrijf) Zuidbroek - Bergambacht 30-05-2012

Auteur Topic: Middelbrand (veehoudersbedrijf) Zuidbroek - Bergambacht 30-05-2012  (gelezen 1987 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
p2kflex
20:04:58 30-05-12GROUP-1Prio 1 ZUIDBROEK 143 BAT Industriebrand agrarisch (Middelbrand) 62998 62642
MB1503016BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (OvD Krimpenerwaard)
MB1503360BRW Hollands Midden (Lekkerkerk) (Korpscoördinator)
MB1503363BRW Hollands Midden (Lekkerkerk) (Korpsalarm)
MB1503970BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Persvoorlichter Regio)
MB1504395BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode Krimpenerwaard)
MB1504415BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Clustercommandant Krimpenerwaard)
MB1505605Veiligheidsregio Hollands Midden (Burgemeester Bergambacht)
p2kflex
20:04:41 30-05-12GROUP-1Prio 1 ZUIDBROEK 143 BAT Industriebrand agrarisch 62648
1503080BRW Hollands Midden (Bergambacht) (Korpsalarm)
1503085BRW Hollands Midden (Bergambacht) (Kazernetechniek)
1503089BRW Hollands Midden (Bergambacht) (Korpscoördinator)
1504395BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode Krimpenerwaard)






P2000-Marvin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
  • Delft, Haaglanden (15)
p2kflex
20:08:56 30-05-12GROUP-1Prio 1 ZUIDBROEK 143 BAT Industriebrand agrarisch (Middelbrand) 66551
MB1503084BRW Hollands Midden (Bergambacht) (AL Groep 2)
MB1503085BRW Hollands Midden (Bergambacht) (Kazernetechniek)
MB1503900BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Monitorcode)
Redacteur & Fotograaf voor District8.net


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
'Industriebrand agrarisch' is in normaal Nederlands gewoon een boerderijbrand  ;)
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
BERGAMBACHT - In Zuidbroek in Bergambacht woedt een brand in een veehoudersbedrijf. Zo'n 250 koeien moeten worden geëvacuurd. Meer informatie volgt

http://www.omroepwest.nl/nieuws/brand-veehoudersbedrijf-bergambacht?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+westonline-nieuws+%28Westonline+Nieuws+Alle+regios%29


DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''
112Krimpenerwaard.nl:

De brand heeft gewoed in een bijgebouw van de boerderij. http://pic.twitter.com/wQAbswK1 (Foto ter plaatse via @Thomasuitbab) (1/2) (foto niet zichtbaar voor niet volgers)

De brand is inmiddels uit, de brandweer is aan het ventileren. Stichting Salvage zal ter plaatse komen om de schade op te nemen. (2/2)
Always expect the unexpected!


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Industriebrand agrarisch' is in normaal Nederlands gewoon een boerderijbrand  ;) (Citaat)

Dat zijn de nieuwe classificaties. Inderdaad lekker ingewikkeld! Wat denk je van de tekst "Boerderijbrand/schuur" Was ook goed geweest. Maar dan deze tekst: "Brand woning (betreft flat) adres..... (Hoogbouw/op hoogte)" Tja..Is meestal met een flatbrand zo. Ik vind het snel lezen en interpreteren van de alarmtekst er niet eenvoudiger op geworden. Weer niet bedacht door de werkvloer en teveel aangepast aan andere disciplines.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Industriebrand agrarisch' is in normaal Nederlands gewoon een boerderijbrand  ;) (Citaat)

Dat zijn de nieuwe classificaties. Inderdaad lekker ingewikkeld! Wat denk je van de tekst "Boerderijbrand/schuur" Was ook goed geweest. Maar dan deze tekst: "Brand woning (betreft flat) adres..... (Hoogbouw/op hoogte)" Tja..Is meestal met een flatbrand zo. Ik vind het snel lezen en interpreteren van de alarmtekst er niet eenvoudiger op geworden. Weer niet bedacht door de werkvloer en teveel aangepast aan andere disciplines.

Alarmeren is alleen maar om een ploeg + voertuig op pad te krijgen. De inhoud maakt dan niet zoveel uit.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Brandslanghaspelhouder

  • manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Alarmeren is alleen maar om een ploeg + voertuig op pad te krijgen. De inhoud maakt dan niet zoveel uit.

Ben ik het niet mee eens. Er zijn nu ook teksten als p1 Woningbrand (...) (rietenkap:nee) of P1 flatbrand (verdieping 4e) (op hoogte). De rede dat het bij ons is ingevoerd (VRU) is om alles in de regio gelijk te trekken zodat er beter gearchiveerd kan worden op types. De overbodige informatie maakt de pagerteksten soms onnodig lang en je blijft scrollen op dat kleine display terwijl je ook nog eens haast maakt richting de kazerne voor bijvoorbeeld een woningbrand. Ik begrijp dat ze het overzichtelijker willen maken maar ik vind dat het slechter is geworden op de pager.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ben ik het niet mee eens. Er zijn nu ook teksten als p1 Woningbrand (...) (rietenkap:nee) of P1 flatbrand (verdieping 4e) (op hoogte). De rede dat het bij ons is ingevoerd (VRU) is om alles in de regio gelijk te trekken zodat er beter gearchiveerd kan worden op types. De overbodige informatie maakt de pagerteksten soms onnodig lang en je blijft scrollen op dat kleine display terwijl je ook nog eens haast maakt richting de kazerne voor bijvoorbeeld een woningbrand. Ik begrijp dat ze het overzichtelijker willen maken maar ik vind dat het slechter is geworden op de pager.
Ik denk dat je beter het volgende topic kunt lezen
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=32767.80
En dan zul je ontdekken dat archivering niet de reden is voor andere meldteksten.  ::)