inzet KNRM Ouddorp Medische Evacuatie 26-05-2012

Auteur Topic: inzet KNRM Ouddorp Medische Evacuatie 26-05-2012  (gelezen 12237 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #50 Gepost op: 8 juni 2012, 22:05:24
We herkennen allemaal dat "stapje extra bij slachtoffers". Ook als brandweerman herken ik dit zeer zeker, zijn er echt mensen in gevaar gaat er inderdaad dat extra schepje  er bovenop, alles voor dat slachtoffer. Zullen we er maar vanuit gaan dat deze opstapper dat extra stapje heeft genomen? En dit alles ter goede trouw heeft gedaan. ;)

Dus jij gaat als brandweerman zonder ademlucht ff een brandend gebouw in om iemand er uit te halen en noemt dat een stapje harder?

Ik bewonder je!   O0


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #51 Gepost op: 8 juni 2012, 22:08:47
Dus jij gaat als brandweerman zonder ademlucht ff een brandend gebouw in om iemand er uit te halen en noemt dat een stapje harder?

Ik bewonder je!   O0
Waar staat dat Henk!!!!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #52 Gepost op: 8 juni 2012, 22:14:47
Wat een reddingsvest is voor een redder, is ademlucht voor een brandweerman. Je kunt ook zonder, maar als het fout gaat zijn de rapen gaar. Als je iemand bent die het kan billiken dat iemand in het kader van "een stapje harder te lopen" besluit geen redvest aan te trekken, ben je zelf natuurlijk ook uit dat zelfde, zeldzame hout gesneden en zet je je ook zo onzelfzuchtig in voor anderen, zonder in de eerste plaats aan je eigen veiligheid te denken. Of geldt dat begrip alleen voor anderen?

Maakt niet uit, ik blijf brandweer mannen bewonderen, met of zonder ademlucht. Ik moet er niets van hebben: vuur.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #53 Gepost op: 8 juni 2012, 22:22:42
Wat een reddingsvest is voor een redder, is ademlucht voor een brandweerman. Je kunt ook zonder, maar als het fout gaat zijn de rapen gaar. Als je iemand bent die het kan billiken dat iemand in het kader van "een stapje harder te lopen" besluit geen redvest aan te trekken, ben je zelf natuurlijk ook uit dat zelfde, zeldzame hout gesneden en zet je je ook zo onzelfzuchtig in voor anderen, zonder in de eerste plaats aan je eigen veiligheid te denken. Of geldt dat begrip alleen voor anderen?

Maakt niet uit, ik blijf brandweer mannen bewonderen, met of zonder ademlucht. Ik moet er niets van hebben: vuur.
Soms Henk, soms kun je niet anders dan eventjes je eigen veiligheid op een tweede plek  zetten. En zolang je dit bewust doet, en weet waar je mee bezig bent is het nog wel uit te leggen. Vaste rode leidraad moet uiteindelijk wel je eigen veiligheid zijn, ook wij kennen "samen uit, samen thuis". ;)