inzet KNRM Ouddorp Medische Evacuatie 26-05-2012

Auteur Topic: inzet KNRM Ouddorp Medische Evacuatie 26-05-2012  (gelezen 12654 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 31 mei 2012, 21:40:33
Deze video is verwijderd op verzoek van de Ouddorpse Reddingsbrigade/KNRM
En is terug geplaats met wijzigingen in het filmpje, hij staat dus weer op YouTube..

Ik vindt einde discussie :)

M.v.g. Jorian Roos (TAS 71-1)

En hebben ze ook aangegeven aan jou waarom er wijzigingen moesten worden aangebracht in het filmpje? Ik vind het persoonlijk nogal een vreemde gang van zaken. Of ben je zelf op een of andere manier verbonden met de Ouddorpse reddingsbrigade? Ik denk door een gewijzigd filmpje te plaatsen je het averechts effect creëert. Of wel hele slechte reclame voor je brigade. Al met al verdiend het geen schoonheidsprijs. Je krijgt kritiek, dus halen we de delen waar de kritiek over gaat er maar uit. Kennelijk omdat het dan lijkt dat ze in het filmpje alles goed doen.

mike

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 31 mei 2012, 21:43:26
Helemaal volgens de VOR, denk er om, alleen beelden van de KNRM waarop zij postief naar buiten komt.

Kleine zaken klein houden(zeggen ze bij ons). Het gaat hier over de Ouddorpse reddingsbrigade, die toevallig van de KNRM is. Dus kunnen we niet alles over een kam scheren. Er zijn vast brigades die wel open, eerlijk en transparant zijn.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 31 mei 2012, 21:57:49
Kleine zaken klein houden(zeggen ze bij ons). Het gaat hier over de Ouddorpse reddingsbrigade, die toevallig van de KNRM is. Dus kunnen we niet alles over een kam scheren. Er zijn vast brigades die wel open, eerlijk en transparant zijn.

Dat is waar, dit heb ik nog nooit mee gemaakt. Als reddigsbrigade een jongetje vragen of ie zijn you tube filmpje aan wil passen omdat het ze niet aanstaan wat het laat zien. Gelukkig een unicum.

sandi082

• Junior gebruiker
  • **
  • oost west hier waait de wind altijd het best!:)
Reactie #23 Gepost op: 31 mei 2012, 23:03:26
Ik geef niet veel commentaar, maar de mensen die nu reacties geven op dit topic weten zelfs niet eens het verschil tussen de Ouddorpse Reddingsbrigde en KNRM station Ouddorp.

De ORB is nog steeds niet van de KNRM, en de KNRM is nog steeds niet van de ORB, zoals hierboven beweerd wordt.

Verder geen commentaar over dit onderwerp, maar wilde wel even duidelijkheid scheppen voor de onwetende mensen hier.!!

Gr. T

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 31 mei 2012, 23:31:25
Dat zegt Tas inderdaad: Ik had dus eigenlijk moeten schrijven: 'Maar mocht iemand het nieuwe aangepaste filmpje alsnog willen zien."
Het woord "aangepaste" is niet goed gekozen. "Gecensureerde" past beter.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 1 juni 2012, 00:13:59
En is terug geplaats met wijzigingen in het filmpje, hij staat dus weer op YouTube..

Je bedoelt TAS-71? Het loopt ook wel behoorlijk door elkaar daar KNRM en reddingsbrigade. Moet je niet verbaasd zijn als het bij ons ook een beetje door elkaar loopt.

Wat ik wel duidelijk zie is dat een opstapper slechts gehuld in zijn T-shirtje het zeegat kiest. Verstandig besluit om dat niet te verdedigen. sandi082. Je weet immers ook dat je niet de scheiding tussen de KNRM en de Ouddorpse reddingsbrigade hoeft te kennen, om de scheiding te kunnen zien tussen veilig en heel erg onveilig.

Gaan wij met de nabestaanden van een verdronken matroos op hart van Nederland proberen te promoten dat iedereen een zwemvest gaat dragen, komt er een reddingsboot van de ouddorpse KNRM/reddingsbrigade voorbij. OK, jongens, pak maar weer in. Het zou de reddingsbrigade/KNRM daar sieren als ze hier afstand zou nemen van het gebeurde. We vielen er met zijn allen al over als er gasten tijdens Sail geen reddingsvest droegen aan boord van een KNRM reddingboot.
In vergelijking wat hier gebeurt is dat slechts een klein niet noemenswaardig incidentje. Ik heb het dan over voorbeeld functie en of je dan wel werkelijk met je hoofd er bij bent met wat je eigenlijk doet voor werk. Hoe professioneel je bent. Wie is niet eens eventjes uit evenwicht geweest bij een uitruk op snelheid. Je moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als je zonder PBM met 60 km per uur of meer over boord kukelt. Je hebt kans dat een heleboel mensen dagen lang naar je lichaam aan het zoeken zijn.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 1 juni 2012, 00:16:05
Ik geef niet veel commentaar, maar de mensen die nu reacties geven op dit topic weten zelfs niet eens het verschil tussen de Ouddorpse Reddingsbrigde en KNRM station Ouddorp.

De ORB is nog steeds niet van de KNRM, en de KNRM is nog steeds niet van de ORB, zoals hierboven beweerd wordt.

Verder geen commentaar over dit onderwerp, maar wilde wel even duidelijkheid scheppen voor de onwetende mensen hier.!!

Gr. T
Ik ben zelf ook 'onwetende' in deze materie, ik onthoud mij verder dan ook van commentaar, maar dit laatste was mij inderdaad ook niet duidelijk; ik denk dat de verwarring hierin mede veroorzaakt wordt door de plaatser van het filmpje zelf, die noemt ze in 1 adem:

Wat ik me nu dan wel afvraag: Als het in de video (alleen) over KNRM station Ouddorp ging/gaat, waarom is de oorspronkelijke video dan 'op verzoek van de Ouddorpse Reddingsbrigade' verwijderd?  :-\
Samen sterk in de hulpverlening!

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 1 juni 2012, 08:06:18
Zo ver ik weet heeft de Ouddorpse Reddingsbrigade totaal niks te maken met dit filmpje van de KNRM (Station Ouddorp)... Dus inderdaad vreemd dat er verteld wordt dat het op verzoek van de Ouddorpse Reddingsbrigade/KNRM verwijderd moest worden...  98uiye

TAS 71-1

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #28 Gepost op: 2 juni 2012, 16:26:47
Zo ver ik weet heeft de Ouddorpse Reddingsbrigade totaal niks te maken met dit filmpje van de KNRM (Station Ouddorp)... Dus inderdaad vreemd dat er verteld wordt dat het op verzoek van de Ouddorpse Reddingsbrigade/KNRM verwijderd moest worden...  98uiye

Sorry mijn fout moest KNRM wezen.
MAAR STOP ALSTUBLIEFT MET AL DIE CONCLUSIES EN VOOROORDELEN!!!!
Als je info wil stuur me dan een Privebericht :)

TAS 71-1

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #29 Gepost op: 2 juni 2012, 16:29:50
Dat is waar, dit heb ik nog nooit mee gemaakt. Als reddigsbrigade een jongetje vragen of ie zijn you tube filmpje aan wil passen omdat het ze niet aanstaan wat het laat zien. Gelukkig een unicum.

Jongetje?? Ik heet gewoon Jorian hoor!!