Tja, ik heb dus persoonlijk 'Nee, absoluut niet' gestemd. Ik was altijd verstokt motorrijder tot het niet meer kon en ja, ik had wel (bijna) altijd de complete set beschermende kleding aan. Ik vind echter ook dat je mensen nog wel enige vrije keus mag laten. Een helm vind ik al dubieus, enerzijds kan het de veiligheid ook voor anderen helpen (beter overzicht door minder traanogen enzo), anderzijds heb ik ook altijd gevonden dat ik liever geen helm ophad en zo op slag dood zou zijn bij een goeie klap, dan een helm op en hoge dwarslaesie. De rest van de beschermende kleding is volgens mij echter geen verhoogd risico gevend voor overige verkeersdeelnemers, je hebt alleen jezelf ermee als je je behang over 100 meter uitsmeert. En ik snap Diamondbacks reactie dat het geen vrolijke aanblik geeft, maar ik vind niet dat dit zwaar genoeg weegt om een verplichting in te stellen. Tenslotte is een zwaargewond bekneld slachtoffer in een auto ook traumatisch om te zien, maar we stellen ook geen maximumsnelheid overal van 30 km p/u (ook op snelwegen).
En laten we nou niet de discussie starten over 'kosten voor de maatschappij', want die is eindeloos. Dan komen namelijk drank, roken, drugs, voetballen, skieen, bungeejumpen, etc. etc. er ter vergelijking ook weer bij en daar komen we toch niet uit. Iedereen doet wel eens bewust of onbewust dingen in zijn/haar leven die risico geven op 'kosten voor de maatschappij', dat moet je niet op een goudschaaltje of willen wegen denk ik.
But thats my five cents...