Het gaat niet alleen om de huid. Als je valt, glij je meestal over heup, knieën, enkels, ellebogen en schouders verder. En raad eens waar de minste huid zit... Je komt dan al snel op het bot terecht en dat wil ook niet echt glijden over asfalt, dus dat wordt ook wat afgeschuurd. Gevolg zijn verwondingen die vergelijkbaar zijn met open botbreuken.
Ik heb inmiddels een tiental erg stoere mannen horen gillen (letterlijk) om hun mammie nadat ze op hogere snelheid (>50 km/uur) onderuit geschoven waren. Ook vorig jaar een mooie, jonge meid mogen oprapen die even achterop die Harley was gestapt, waarvan de bestuurder stoer wilde doen en snel optrok bij een verkeerslicht. Die meid is niet meer mooi... In ieder geval zal ze niet meer zo graag in een bikini over het strand lopen denk ik zo maar, haar achterkant was weinig meer van over. En dan droeg ze geeneens een rokje oid maar een spijkerbroek. Ik ben dan ook voorstander van verplichte motorkleding, gewoon om mensen tegen zichzelf te beschermen. Je geeft wel heel veel geld uit aan je motor, maar een paar 100 euro aan veiligheid voor jezelf...
Ik zet bestuurders van een 2 wielig motorvoertuig (noem ze bewust geen motorrijders
) die geen beschermende kleding regelmatig aan de kant en stel ze dan simpelweg de volgende vraag:
"Maak eens een vuist en beweeg die eens over het asfalt heen en weer?" Gek genoeg wil niemand dat doen...
Maar goed, ik ben dan ook tegen roken, alcohol MISbruik en ik eet gezond. Sporten doe ik dan weer wel vrij veel, maar de voordelen van regelmatig sporten staan dan ook niet in verhouding tot het aantal blessures.