Een zeer terechte opmerking i.v.m. deconcentratie/decentralisatie, Sarba, maar uiteraard ben ik het niet eens.
Je wijst op het feit dat een hiėrarchische band tussen de lokale en de federale politie ontbreekt. Je voegt hier echter niet aan toe dat er wel een functionele band bestaat. De federale politie kan enerzijds steun bieden indien gevraagd en anderzijds lokale politie opvorderen voor eigen acties.
Vergeet ook niet dat er wel degelijk gedeconcentreerde diensten bestaan van de federale politie. Ik denk aan de FGP op het niveau van het arrondissement (die inderdaad functioneel samenwerken met de lokale recherche) of de interventiekorpsen van de federale politie. Hoewel DirJuds en DirCo's daar de leiding hebben, staan die onder rechtstreeks gezag van de top van de Fed Pol.
Ik geef je 100% gelijk als je stelt dat de regels zoals zij nu bestaan strenger gehandhaafd dienen te worden. Als ik kijk naar de jassen en voertuigen van de Politie Luik, is er inderdaad niet echt meer sprake van een geļntegreerde politie.