Ambulancealarmering via pieper én portofoon?

Auteur Topic: Ambulancealarmering via pieper én portofoon?  (gelezen 3539 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Gepost op: 3 juni 2012, 16:20:49
Dag,

Ik vroeg me af bij ambulancediensten die gealarmeerd worden via p2000 of deze de alarmering ook nog te horen krijgen via de portofoon?

Of alleen via de pager?




PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2012, 16:24:21
P2000, C2000, noem het maar op.


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #2 Gepost op: 3 juni 2012, 16:28:26
Via de pieper worden de ambulances opgepiept, hier staat alleen de info welke urgentie, straatnaam en plaats. Wanneer ze in de auto zitten en ze onderweg zijn naar de melding krijgen ze via de portofoon de informatie van de meldkamer.

Bijvoorbeeld wat er precies aan de hand is, leeftijd van het slachtoffer, klachten van het slachtoffer en hoe er gehandeld moet worden etc.
Harlingen, wereldstad! <3


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #3 Gepost op: 3 juni 2012, 16:31:26
Via de pieper worden de ambulances opgepiept, hier staat alleen de info welke urgentie, straatnaam en plaats. Wanneer ze in de auto zitten en ze onderweg zijn naar de melding krijgen ze via de portofoon de informatie van de meldkamer.

Bijvoorbeeld wat er precies aan de hand is, leeftijd van het slachtoffer, klachten van het slachtoffer en hoe er gehandeld moet worden etc.

En over welke regio spreek je dan? In elke regio gaat het toch weer net wat anders hoor. De P2000-melding verschilt al per regio en waar jij over "portofoon" spreekt daar kan ook de "mobilofoon" gebruikt worden. Daarom is het met dit soort vragen toch echt beter om ervaringsdeskundigen te laten antwoorden, die dus uit eigen ervaring kunnen spreken.


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #4 Gepost op: 3 juni 2012, 16:34:38
Bedankt voor jullie reacties


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #5 Gepost op: 3 juni 2012, 18:14:16
Bedankt voor jullie reacties
Mijn praktijkervaring op de ambu in Noord Oost Gelderland (MON): Oproep via de C2000 porto (urgentie en plaats), dan naar de ambu waar alle info al in het scherm (MDT) staat.
Navigatie staat tevens ook al automatisch geprogrammeerd door de meldkamer. Bij vertrek geef je de status dat je vertrokken bent.
Gesproken met de meldkamer wordt er nauwelijks.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #6 Gepost op: 3 juni 2012, 18:16:04
En over welke regio spreek je dan? In elke regio gaat het toch weer net wat anders hoor. De P2000-melding verschilt al per regio en waar jij over "portofoon" spreekt daar kan ook de "mobilofoon" gebruikt worden. Daarom is het met dit soort vragen toch echt beter om ervaringsdeskundigen te laten antwoorden, die dus uit eigen ervaring kunnen spreken.
Je zou aan zijn naam zeggen Friesland (Harlingen), maar daar gebruiken ze geen P2000 pagers sinds de nieuwe meldkamer operationeel is.
Dus ben ook wel benieuwd welke regio hij bedoeld....
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #7 Gepost op: 3 juni 2012, 23:55:35
BN en MWB verschilde eerst wat maar begreep nu dat ze alleen nog via de pieper werden opgeroepen rest via MDT


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 4 juni 2012, 09:59:41
Dag,

Ik vroeg me af bij ambulancediensten die gealarmeerd worden via p2000 of deze de alarmering ook nog te horen krijgen via de portofoon?

Of alleen via de pager?

Regio 11/13  alarmering via pager, en alle info in het MDT, gesproken woord eigenlijk alleen bij koppeling meerdere voertuigen of bijzondere situaties/op verzoek ambu
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #9 Gepost op: 4 juni 2012, 10:16:40
Dag,

Ik vroeg me af bij ambulancediensten die gealarmeerd worden via p2000 of deze de alarmering ook nog te horen krijgen via de portofoon?

Of alleen via de pager?

Brabant MWN (regio 20 + 21) adres en urgentie op porto + pager en verdere info op MDT
1:87 modelletjes: