Scheveningen voerde vroegah ook een wail sirene in combinatie met amber, die zit er inmiddels ook niet meer op geloof ik...
Overigens kan ik me een inzet aan de opgang Deltaplein herinderen waarbij de KHV niet over de weg kwam, maar waarschijnlijk de eerste de beste opgang na de haven gepakt heeft. In het geval van Scheveningen heeft O&G een duidelijk toegevoegde waarde, bij andere stations is het nogal wisselend... Een trekker + 2toon op een lege dijk heeft niet veel zin, moet je een stuk over een drukke weg met veel stoplichten zou het misschien wel nuttig kunnen zijn.
Je moet ook denken aan de hele rompslomp die O&G met zich meebrengt, bij de Reddingsbrigade is het ook echt niet dat er zomaar een blauwe balk op het dak geplakt is en iedereen daar vrolijk mee gaat rijden. Mijn ervaring is dat er meestal pas O&G gebruikt wordt in situaties waar het echt een toegevoegde waarde heeft en dat zit hem voornamelijk ik de openbare weg (we worden niet alleen ingezet op het strand, vaker in het binnenland dan je zou denken), de opgangen en bij (extreme) drukte op het strand.
Wat betreft de drukke opgangen in combinatie met de bootwagens... Er zijn locaties c.q. regio's waar het e.e.a. zo goed geregeld is dat reddingsbrigade (indien er eenheden beschikbaar zijn, de meldingen gaan uiteraard voor) de hele opgang leegvegen. Aangezien de opkomsttijd van de KNRM +/- 15 minuten is, hebben wij daar tijd zat voor, we zijn immers per direct inzetbaar op drukke dagen...
Conclusie: Voeg die handel nou samen op een fatsoenlijke en eerlijke manier, geef de KHV's een likje RAL2009 en wat strepen en klaar...