En met het binnenland bedoel je het duingebied of ??
" We zijn immers per direct inzetbaar op drukke dagen " ik neem aan alleen tijdens het zomerseizoen in de weekenden en soms doordeweeks en buiten het seizoen verder niet, dus effectief laat ik zeggen zo'n drie maanden per jaar. Vergis ik me of ?
Delta00
Daarmee bedoel ik echt "openbare weg", dit kan dus zijn direct achter de duin, maar ook op een provinciale weg etc. Vaak zijn dat incidenten waarbij de brandweer ondersteunt wordt bij zoekacties/drenkelingen of medische ondersteuning aan de ambulancedienst, maar wat handjes leveren bij een afhijsing oid komt ook voor. Daarnaast is het zo dat KNRM stations vaak direct aan een opgang gelegen zijn, strandbrigades moeten vanaf hun opkomstplaats/kazerne/loods, vaak nog een (behoorlijk) stuk rijden.
Over de directe inzetbaarheid; In de regio die ik bedoelde (NHN) zijn er vrijwel overal betaalde krachten in dienst, gedurende het zomerseizoen is er dus overdag standaard bemensing aanwezig. Daarnaast buiten dit zomerseizoen bij eventuele drukte, en in het voorjaar de weekenden. Daarbuiten is er voor de hele regio 24/7 personeel oppiepbaar, alleen die hebben dan net als de KNRM een opkomsttijd.
Indien de KNRM wordt gealarmeerd tijdens het indienst zijn van de RB wordt de melding door de GMK doorgezet naar de brigade, indien de mogelijkheid er is kunnen zij dan de strandopgang al "leegvegen", zodat de bootwagen van de KNRM er makkelijk doorkan. Dit heeft meer zin dan een een 2 toon op zo'n bootwagen te zetten. Dit is uiteraard alleen bij drukte van belang, midden in de winter heeft het weinig nut...
Wat we vooral ook niet moeten vergeten is dat prio 1 rijden over een druk strand gewoon levensgevaarlijk is, als het moet dat moet het, maar liever niet...
(Samenwerken en eventueel samengaan is de toekomst, maar dan wel op een fatsoenlijke manier...)