Hoe te rijden met een haakarm voertuig

Auteur Topic: Hoe te rijden met een haakarm voertuig  (gelezen 2943 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Gepost op: 16 februari 2005, 15:18:45
Ik zie regelmatig vrachtwagens op de openbare weg rijden met hun "haakarm" bijna helemaal naar achteren en soms zelfs uitstekend voorbij de achterkant van het voortuig. Nu lijkt me dat vrij gevaarlijk voor iemand die daar achterop mocht rijden.

De vraag is dus, is dit eigenlijk wel toegestaan ?
Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan de merksymbolen op mercedessen en jaguars die beweegbaar moeten zijn om niet te veel schade aan te richten bij een aanrijding met een voetganger. Er is dacht ik een soort regel die onnodige uitsteeksels verbied.??

Vallen deze haakarmen onder ze zelfde regel en zo ja/nee welke regel is dat ?


Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2005, 15:49:18
voor zo ver ik weet is dit verboden, bij ons kreeg er een een bekeuring, die reed vijf meter met die arm op die manier, alleen om te keren
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


firemanr

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2005, 21:05:39
Je hoort je haak terug in te trekken als je ermee rijdt, dus terugtrekken tegen de cabine. ;)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2005, 21:59:30
Je hoort je haak terug in te trekken als je ermee rijdt, dus terugtrekken tegen de cabine. ;)

ben ik met je eens, maar waar staat dat ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2005, 22:32:57
ben ik met je eens, maar waar staat dat ?
volgens mij staat dat in de rijopleiding,maar dat zal 1 van de chauffeurs hier vast wel kunnen vermelden


ajax

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2005, 23:44:58
volgens mij staat dat in de rijopleiding,maar dat zal 1 van de chauffeurs hier vast wel kunnen vermelden

wij hebben ook een haakarm en we hebben bij de opleiding allemaal geleerd dat de haak terug moet naar de kabine


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2005, 17:01:43
wij hebben ook een haakarm en we hebben bij de opleiding allemaal geleerd dat de haak terug moet naar de kabine
met dank voor deze aanvulling  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2005, 10:08:12
Is toch slordig....een haak door je voorruit.... :-X :-X


Rop

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2005, 14:03:44
Haak trug is ook beter voor de installatie . Anders kan de cilinder door de oneffenheden in de weg ruimte veroorzaken op de afdichting waardoor er olie lekkage kan ontstaan! :o 8)