7/8 juni 2012: #Politie24 Live Politie meldingen Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid op Twitter!

Auteur Topic: 7/8 juni 2012: #Politie24 Live Politie meldingen Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid op Twitter!  (gelezen 12978 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
echt leuk vol al hele dag en zie ook mijn melding er tussen staan  O0

Toch niet speciaal voor deze actie gedaan he?  0098

(Ben overigens serieus benieuwd naar de effecten mbt meldingsbereidheid en heterdaadkracht!)
Senior GGP / Oost-Brabant


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Nee kwam een auto tegen die volledig aan de rechterkant ingeslagen ramen had en in de vooruit een knoert van een ster...
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Prima initiatief O0 Door C2000 was het scanner luisteren voorbij,nu krijg je toch weer een beetje zicht op hoeveelmeldingen ze verzette.
Hieronder ook al weer een aanhouding waarbij het publiek in opstand kwam,verder het fikse aantal arrestanten tot op heden 52 stuks!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Prima initiatief O0Door C2000 was het scanner luisteren voorbij,nu krijg je toch weer een beetje zicht op hoeveelmeldingen ze verzette.
Hieronder ook al weer een aanhouding waarbij het publiek in opstand kwam,verder het fikse aantal arrestanten tot op heden 52 stuks!

Kleine correctie Gignnl. Het is niet tot op heden 52 arrestanten maar in de avonddienst 52 arrestanten in R-R.
Hoeveel arrestanten ze in de Dagdienst gemaakt hebben per regio kan ik me geen tweet van herinneren ondanks dat ik de dienstwissels live heb meegekregen. Of er nog een overzicht van de nachtdienst komt weet ik niet maar ik ga zo slapen.

Politie24‏@Politie24
Gedurende de avonddienst in Rottterdam-Rijnmond werden er 52 arrestanten aangehouden. #politie24
11:34 PM - 7 Jun 12via TweetDeck · Details
www.twitter.com/Politie24

En voor Zuid-Holland-Zuid zijn het er 18 in de avonddienst geweest.

Politie24‏@Politie24
Gedurende de avonddienst zijn een 18 tal personen aangehouden in het gebied Zuid Holland Zuid. #politie24
11:04 PM - 7 Jun 12via TweetDeck · Details
www.twitter.com/Politie24
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
echt leuk vol al hele dag en zie ook mijn melding er tussen staan  O0

Hmm die van jou wel en die van mij niet.  :'(
Trof afgelopen avond op de A20 Li tussen 27,3 en 27,2 een pechgeval aan in de bocht op de vluchtstrook achter hoog onkruid
waardoor voertuig aan het zicht ontrokken werd voor het overige verkeer.
Reed zelf contra, wel gelijk doorgebeld naar R-R met deze locatie en bijzonderheden en aangegeven dat ik bij Schieplein
aan het draaien was om te beveiligen. CMI werd gelijk opgestart.

Toen ik echt net 1 minuut t.p. was stopte er een lepelwagen van de ANWB. Meneer stond er al even en had zelf dus al ANWB gebeld.
R-R gebeld en kruis laten plaatsen op rijstrook 3 om veilig op te lepelen en na vertrek weer gebeld met R-R om kruizen te verwijderen.
Voertuig bleek een lekke band te hebben rechtsvoor met een aardig gat er in.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Even nog een geintje van 1 van de wijkagenten van R-R.

PRRvanBree‏@PRRvanBree
@Politie24 the day after: Patient: "Dokter, ik ben verslaafd aan twitter" dokter: "sorry, ik volg u niet..." #flauwegrapvrijdag #fgv
1:42 AM - 8 Jun 12via Twitter for BlackBerry®· Details
www.twitter.com/PRRvanBree
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Enrico thanx voor de correctie.De eindstand staat op maar liefst 153 arrestanten!Daarvan stond ik toch wel even te kijken.


Roare

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 811
Nu maar hopen dat besloten wordt dat dit overal en voor altijd wordt ingevoerd. Alleen zou ik wel een selectie aanbrengen in de meldingen. Geluidsoverlast, een epileptische aanval, een loslopende hond etc... zijn niet echt interessant om te weten.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Politie Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid tevreden over '#Politie24'
Datum incident: 08-06-2012 Locatie: Rotterdam - District/dienst: Korps / overig Korps ZHZ
Datum publicatie: 08-06-2012 07:05

De Twitteractie #Politie24 van de politiekorpsen Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid is zeer succesvol verlopen.
Het aantal volgers lag op het hoogtepunt van de actie op ruim 6000 en in totaal zijn er 761 tweets verspreid.
De reacties van de volgers waren uiteenlopend maar onverdeeld positief.


Het doel van de actie was om de burger inzicht te geven in de hoeveelheid en ver-scheidenheid van de meldingen die in een
etmaal binnenkomen bij de meldkamers en de reactie van de politie die daarop volgt. Transparantie: laten zien wat we doen.

Directeur politie en landelijk portefeuillehouder Social Media Martine Vis: “Verder wilden we kijken of het twitteren van de
meldingen reacties van burgers oplevert en tot meer aanhoudingen leidt.”

Ondanks dat het een relatief rustige donderdag was, met minder meldingen dan normaal, blijkt uit de reacties dat volgers
verrast zijn over de hoeveelheid en de diversiteit van de meldingen, tegelijk is men er zeer enthousiast over.
De term respect voor het werk van de politieman/-vrouw is regelmatig gebruikt in reacties op de tweets.
Een roep om herhaling van de actie en zelfs een permanent vervolg is ook zeer vaak ‘gehoord’.

Enkele reacties van volgers: ‘Wat politie24 doet is echt leuk!’ ‘Dit zouden jullie altijd moeten doen. Brengt het gevoel van het
bakkie weer terug.’ ‘Denk je dat de politie niets doet? Volg dan @politie24 en schrik van de hoeveelheid meldingen.
’ ‘Ik wil ook bij de politie.’ ‘Denk dat de politie meer respect krijgt van de burgers door te laten zien wat zij doen.’

In totaal zijn 761 tweets verstuurd en in deze tweets werden de meldingen één op één doorgegeven. In enkele gevallen zijn
tweets verzonden met het vervolg van de actie. Niet alleen om duidelijkheid te geven over het incident, maar ook om de
daadkracht van de politie aan te tonen. In enkele gevallen heeft een reactie van een burger geleid tot een nader onderzoek door de politie.

De Twitteractie #Politie24 lijkt een groot succes te zijn. Zou je verwachten dat in de loop van de nacht de volgers zouden afnemen?
Niets bleek minder waar. De aantallen liepen steeds op en de reacties bleven positief. De komende tijd zal de actie geëvalueerd
worden en aan de hand daarvan worden bepaald of er een vervolg op zal komen.

Martine Vis: “ Ik ben erg enthousiast over de eerste resultaten. Het was echt een groot succes. We gaan de actie evalueren
en kijken op welke wijze we verder gaan.“

BRON: Politiepersbericht Rotterdam-Rijnmond en Zuid-Holland-Zuid
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Enrico thanx voor de correctie.De eindstand staat op maar liefst 153 arrestanten!Daarvan stond ik toch wel even te kijken.

Geeft niets hoor. Ik was zelf op straat dus kon ze niet makkelijk plaatsen toen ik de tweets zag binnen komen.

Nu maar hopen dat besloten wordt dat dit overal en voor altijd wordt ingevoerd. Alleen zou ik wel een selectie aanbrengen in de meldingen. Geluidsoverlast, een epileptische aanval, een loslopende hond etc... zijn niet echt interessant om te weten.

Ben het niet helemaal met je eens Roare. Een melding van Geluidsoverlast zou je inderdaad weg kunnen laten.
Een melding van een loslopende hond misschien ook nog wel al hoe wel een loslopende hond gekke dingen kan doen natuurlijk
en als er dan iemand is die goed men honden kan omgaan en hem tijdelijk kan vangen zodat erger wordt voorkomen dan zou
ik met dat in het achterhoofd die melding wel eruit gooien.
Iemand met een Epileptische aanval kan geholpen worden door een burger die weet wat hij er mee aan moet in afwachting van de ambu dus die zou ik er persoonlijk toch wel uitgooien. Want ook met een epileptische aanval telt elke seconde uiteraard.

En net als wat er in het persbericht staat waren de positieve reacties overweldigend en ja negatieve heb ik ook gezien maar dat
is echt een hele grote minderheid gelukkig die ook echt goed in de minderheid waren.
Ze hebben er goed aangedaan om deze actie te houden waardoor echt heel veel mensen nu anders tegen het werk aankijken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen