Het hangt af van de aard van de melding. Als je doelbewust een crimineel feit pleegt, is privacy van ondergeschikt belang. Maar zelfmoorden en onwelwordingen zijn niet nieuwswaardig en kunnen een inbreuk op de privacy vormen.
Zelfmoorden ben ik het mee eens dat je niet in de lucht moet gooien omdat het voor hulpverleners al erg genoeg is om
naar toe te gaan dus laat staan voor een burger dat moet je gewoon niet willen.
Bij een onwelwording kan het wel is mijn mening want er kan maar net in die straat een dokter of ander medisch onderlegd
persoon zijn die de 1e handelingen kan plegen. Tevens kan een onwelwording nog wel eens uitlopen in een reanimatie
en dan is elk extra handje welkom. Het belangrijkste is gewoon loop hulpverleners nooit in de weg als jij je niet nuttig kan maken.
Dus als besloten wordt dit systeem in te voeren, wat heel goed zou zijn, omdat het publiek dan veel sneller en beter geinformeerd kan worden, zou ik een selectie aanbrengen in de echte politiemeldingen en alle medische meldingen waar de politie een ondersteunende rol heeft en die niks toevoegen.
Mijn gevoel zegt "Gelukkig ben jij niet in de positie om een selectie aan te brengen" want ik heb sterk de indruk dat er dan weinig naar buiten zou komen waar het publiek op welke manier dan ook een positieve bijdrage aan kan en wil leveren.
Nee, want ik zeg net dat de meeste meldingen niet interessant zijn...............
Jij kan zoveel zeggen maar wat jij persoonlijk niet interessant vind kan een ander wel interessant vinden en zelfs de kleinste
melding die niet interessant lijkt kan uitmonden in iets wat wel interessant is en waarbij aanvullende info van het publiek
meer dan welkom is.
Laat die beslissing dus AUB over aan de mensen die er 24/7/365 per jaar mee bezig zijn.
Ik acht de politie heel goed in staat om daar een weloverwogen afweging in te maken.