Hallo allemaal,
Graag zou ik eens wat voertuigen met blauwlicht en sirene laten zien die zo - jammergenoeg - in Nederland dus niet rond (mogen) rijden. Ik woon en werk al een tijd in München en hier rijden toch wel heel interessante wagens rond van het gemeentelijk vervoers- en energiebedrijf, de "SWM" (= Stadtwerke München). Het vervoersbedrijf heeft sinds enige jaren een eigen naam: MVG (Münchner Verkehrsgesellschaft). Daarvoor heetten ze "SWM Verkehrsbetriebe".
Dienst: MVG (Münchner Verkehrsgesellschaft) Afdeling: Sicherheits- und Wartungsdienst Standplaats: München Roepnummer: O-102 Kenteken: M-HV6096Soort voertuig: Turmdrehwagen ("bovenleidingswagen"?...) Merk & type: Mercedes-Benz/SchörlingJaar van opname: 2006 Bijzonderheden: wagen met optische en geluidssignalen onderweg naar een kapotte bovenleiding. Wagen is inmiddels vervangen Ik ga hier nog het een en ander aan andere voertuigen laten zien van de Stadtwerke München, maar misschien weet iemand of in andere landen zulk soort voertuigen ook met blauwlicht rijden?