Buitenlandse nuts- en openbaar vervoer bedrijven met optische en geluidssignalen

Auteur Topic: Buitenlandse nuts- en openbaar vervoer bedrijven met optische en geluidssignalen  (gelezen 66012 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest14264

  • Gast
http://www.youtube.com/watch?v=DTDTm5Km6x0
Mooi, die gele wagens met blauwlicht!  Die MAN's zien er ook interessant uit. Daar heb je niet toevallig een close-up van zeker?

Hier is nog een wagen van de Stadtwerke München:





Dienst: SWM - im Auftrag der MVG
Afdeling: Entstörung - Sicherheits- und Wartungsdienst
Standplaats: München
Roepnummer: O-102
Wagennummer: 2947
Kenteken: M-VG175
Soort voertuig: Turmdrehwagen
Merk & type: Mercedes-Benz Axor / Zweiweg
Bijzonderheden: 2 blauwe pitten, 2 oranje pitten, 2 blauwe flitsers in de grill, kan op rails rijden en heeft daarom ook rode "treinverlichting" in de grill

Waarom zijn al die spoorweg voertuigen (ook van de brandweer) allemaal zo vierkant?


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Waarom zijn al die spoorweg voertuigen (ook van de brandweer) allemaal zo vierkant?

Spoor en tram wegen gebruiken een omgrenzingsprofiel met maten waarbinnen een rails gebonden voertuig moet blijven. Die gelden voor de trams en treinen e.d., en dus ook voor alle hulpverleningsvoertuigen die op rails kunnen rijden. Gebaseerd op dat profiel, is er een soort "ideale" maatvoering voor de constructie van zulke voertuigen. Om dan toch zoveel mogelijk ruimte in het voertuig zelf te houden, kom je bijna automatisch op zulke vormen uit.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


guest14264

  • Gast
Spoor en tram wegen gebruiken een omgrenzingsprofiel met maten waarbinnen een rails gebonden voertuig moet blijven. Die gelden voor de trams en treinen e.d., en dus ook voor alle hulpverleningsvoertuigen die op rails kunnen rijden. Gebaseerd op dat profiel, is er een soort "ideale" maatvoering voor de constructie van zulke voertuigen. Om dan toch zoveel mogelijk ruimte in het voertuig zelf te houden, kom je bijna automatisch op zulke vormen uit.

Kijk dat verklaard waarom de meeste ook van die schuifdeuren hebben. Interessant om te lezen op de wiki.
Bedankt!


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Geen foto's, misschien PaulG, die heeft overal foto's van  ^-^
Harm heeft wel een beetje gelijk ..
hier wat oude meuk uit Frankrijk toen EDF-GDF nog één (staats)bedrijf was. Intussen officieel opgesplitst en verzelfstandigd want dat moet van de EU, maar anders dan in Nederland heeft de Franse staat (l'État) nog de dikste vinger in de pap ...
(Alle foto's zijn scans)
Dienst: EDF-GDF Touraine
Soort voertuig: storingsvoertuig
Roepnummer:
Merk en type: Citroën
Fabrikant opbouw:
Kenteken: 7396H37
Bijzonderheden: opname in Langeais

(Alle foto's zijn scans)
Dienst: EDF-GDF Touraine
Soort voertuig: storingsvoertuig
Roepnummer:
Merk en type: Peugeot J9
Fabrikant opbouw:
Kenteken: 9155SM37
Bijzonderheden: opname in Langeais

Dienst: EDF-GDF Anjou
Soort voertuig: storingsvoertuig
Roepnummer:
Merk en type: Renault 4
Fabrikant opbouw:
Kenteken: 1469SW49
Bijzonderheden: opname in Saumur

Dienst: EDF-GDF Anjou
Soort voertuig: storingsvoertuig
Roepnummer:
Merk en type: Renault 5
Fabrikant opbouw:
Kenteken: 7601VD49
Bijzonderheden: opname in Saumur

Dienst: EDF-GDF Anjou
Soort voertuig: storingsvoertuig
Roepnummer:
Merk en type: Renault Express
Fabrikant opbouw:
Kenteken: ??
Bijzonderheden: opname in Saumur


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Ook in België hebben de nuts- en OV-bedrijven wagens met optische en geluidssignalisatie in gebruik.

Wagen van spoorwegbeheerder Infrabel voor dringende herstellingen of noodsituaties op het spoor:



Foto Johny Brauns

Wagens van veiligheidsdienst Securail van spoorwegmaatschappij NMBS:



Wagen van distributienetbeheerder Eandis voor dringende interventies bij elektriciteits- en gasproblemen:



Foto Oro Nieuws

Wagen van bus- en trammaatschappij De Lijn. Deze wagens met OGS worden enkel ingezet in regio's waar er trams rijden en aldus louter in het kader van het beveiligen van de perimeter bij een tramongeval met het oog op de aanwezige bovenleiding. De foto is van Martijn Slotboom, die ook elders op dit forum werd geplaatst:



De semi-politionele veiligheidsdienst van de Brusselse OV-maatschappij MIVB-STIB. Zij rijden zelfs rond met anonieme voertuigen. Destijds opgericht om de Brusselse politie te ontlasten, zijn zij nu een quasi-interne politiemacht voor het OV in Brussel:

Politie MIVB Service Security met spoed/ Police MIVB Service Security avec urgence


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Dienst: RSAG, Rostocker Straßenbahn AG
Standplaats: Rostock
Wagenparknummer: 422
Roepnummer: ?
Kenteken: HRO RO-422
Soort voertuig: Unfallhilfswagen
Merk & Type: VW T5
Bijzonderheden: --

-


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314


sylvester1986

  • Gast