Justitie busje met arrestanten over de kop geslagen A59 - Nuland 05-06-2012

Auteur Topic: Justitie busje met arrestanten over de kop geslagen A59 - Nuland 05-06-2012  (gelezen 7771 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Is een VD/VEO die zichzelf ermee wilt opknopen ook geen duidelijke noodzaak?

Is het niet mogelijk er een systeem met beugels in te bouwen zoals in een kermisattractie? Verhanging is daarmee quasi onmogelijk.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Is het niet mogelijk er een systeem met beugels in te bouwen zoals in een kermisattractie? Verhanging is daarmee quasi onmogelijk.
Als je maar wilt gaat je een hele hoop lukken ben ik bang.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Maar dan moet je de afweging maken:

de ene persoon op de 100 die in het busje zelfmoord wil plegen, wil dood.


de 99 anderen willen tijdens een verkeersongeluk niet dood...


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Gaan die vluchtluiken pas open na een bepaalde versnelling zoals een airbag?

Airbags gaan niet open bij een bepaalde versnelling. Ik spreek uit eigen ervaring. Het ging toen om een snelheid van ongeveer 20 km/u en volgens mij 1e of 2e versnelling. Een airbag gaat uit op het moment dat er een bepaalde sensor inwerking treedt. Voldoende geactiveerd wordt, zeg maar.

Maar dan moet je de afweging maken:

de ene persoon op de 100 die in het busje zelfmoord wil plegen, wil dood.


de 99 anderen willen tijdens een verkeersongeluk niet dood...

De getallen zijn anders kan ik je garanderen. Ik durf met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat het meer is van 1:100 die zich van het leven willen beroven. Ik ga geen inschatting maken, maar ik denk wel dat 15:100 eerder in de buurt komt.

Als het maar 1:100 of nog minder zou zijn, waarom zijn er dan zulke hoge veiligheidseisen en meerdere veiligheidsprotocollen voor een ingesloten VD in een dagverblijf of cellencomplex?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Ik denk dat we enigzins afdwalen van het onderwerp.

De vraag is niet waarom er geen gordels in de arrestantenbus zitten. De vraag is waarom deze jongen met een arrestantenbus vervoerd moest worden.

De jongen is immers niet gedetineerd en wordt wel in dit busje vervoerd. In dit busje zitten om duidelijke en legitieme reden geen gordels, maar vanwege de veiligheid is het daarom onwenselijker om er gewoon personenvervoer in te laten plaatsvinden. Nogmaals, dat daar een klacht over wordt ingediend is het recht van de betrokkenen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Maar dan moet je de afweging maken:

de ene persoon op de 100 die in het busje zelfmoord wil plegen, wil dood.


de 99 anderen willen tijdens een verkeersongeluk niet dood...
en hoe vaak raakt een busje met arrestanten betrokken bij een verkeersongeval.....???

Als we toch gaan smijten met cijfers moeten we de vergelijkingen wel even compleet maken en niet naar eigen inzicht invullen. Naar mijn mening dus Koeien met paarden vergelijken.

Maar ik stel voor: alle arrestanten een arrestantenpakje met klitteband op de rug. Bij het inladen tegen de wand van de cabine plakken, kunnen ze zichzelf ook niet verhangen. En bij een botsing blijven ze lekker plakken.  ;D

of een dikke magneet......kunnen ze niet weglopen ook door het gewicht!  0098
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Ik denk dat we enigzins afdwalen van het onderwerp.

De vraag is niet waarom er geen gordels in de arrestantenbus zitten. De vraag is waarom deze jongen met een arrestantenbus vervoerd moest worden.

De jongen is immers niet gedetineerd en wordt wel in dit busje vervoerd. In dit busje zitten om duidelijke en legitieme reden geen gordels, maar vanwege de veiligheid is het daarom onwenselijker om er gewoon personenvervoer in te laten plaatsvinden. Nogmaals, dat daar een klacht over wordt ingediend is het recht van de betrokkenen.
Ik las dat ze opweg waren naar een strafzaak. Dat je niet gedetineerd ben wil niet zeggen dat je niet van je vrijheid bent ontnomen. Een huis van bewaring of politiecel is namelijk geen detentie maar dan ben je zeker niet vrij. Daarnaast heb je ook enkele jeugdinstellingen waar je een relatieve vrijheid heb maar je valt wel onder het regime van de DJI.

Onze vrienden van de DV&O die zullen jou echt niet gaan vervoeren omdat jij dat zo leuk vind, maar dan val je al wel ergens onder de verantwoording van de DJI.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Airbags gaan niet open bij een bepaalde versnelling. Ik spreek uit eigen ervaring. Het ging toen om een snelheid van ongeveer 20 km/u en volgens mij 1e of 2e versnelling. Een airbag gaat uit op het moment dat er een bepaalde sensor inwerking treedt. Voldoende geactiveerd wordt, zeg maar.

Versnelling in deze context is niet de versnelling van de auto, maar natuurkundige. Deze wordt officieel uitgedrukt in m/sē maar onofficieel ook wel in g-kracht.

De sensor waar u over spreekt meet deze (in dit geval negatieve) versnelling, en als dit boven een vastgestelde waarde komt activeert de airbag.

Vb. Van 50 km/h naar 0 in 5 seconde (regulier afremmen) triggert niet maar van 20 km/h naar 0 in 0.1 seconde (tot stilstand komen tegen een paal) wel. De kreukelzone van een voertuig heeft als doel deze afremtijd te verlengen en daarmee de versnelling te verkleinen.
Bijdragen op persoonlijke titel.