Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen

Auteur Topic: Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen  (gelezen 203451 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #350 Gepost op: 12 juni 2012, 20:32:05
Omdat de KMar zowiezo al geen BPM en BTW betalen (en geen verzekering) en omdat dit niet geldt voor onopvallende voertuigen.
Gestripte ''burger'' voertuigen die voorzien zijn van OGS hebben ook vrijstelling van BTW en BPM.

Dat de KMar een OGS-koffer heeft ontwikkeld zit hem in de kosten van de OGS inbouw per voertuig.

Sinds wanneer? Toen ik bij de KMar zat bestond deze regel nog niet.....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #351 Gepost op: 12 juni 2012, 20:49:15
Is al heel lang hoor, voertuigen zijn ook niet verzekerd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #352 Gepost op: 12 juni 2012, 21:05:44
Is al heel lang hoor, voertuigen zijn ook niet verzekerd.

Niet verzekerd klopt, maar dan zijn ze ook KL gekentekend. En dan zijn ze altijd al bpm en btw vrij geweest.
Maar de voertuigen met burger kentekens kon je vroeger niet aan de bpm of btw onttrekken, ook niet qua verzekering.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #353 Gepost op: 12 juni 2012, 22:08:34
Waarom ontwikkelt de KMar dan zo'n koffertje om kosten te besparen op recherche voertuigen  ???

je haalt nu de politie en de kmar voertuigen door elkaar


jordi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #354 Gepost op: 12 juni 2012, 22:08:48
als een defensie auto een burger kenteken voert dan noemen ze dit een schaduwkenteken.
origineel heeft de auto een defensie registratieplaat kv-00-01 bijvoorbeeld. maar als de auto word gebruikt bijvoorbeeld bij de recherche dan komt er een normaal kenteken op.
07-rpg-01 bijvoorbeeld. defensie auto's zijn niet verzekerd, geen apk, geen bpm geen btw. als er schade ontstaat is er een "potje" met geld waar ze de schade mee kunnen betalen.

en dat koffertje is inderdaad om geld te besparen en zodat je makkelijker een andere auto kunt pakken waar geen ogs in zit. volgens mij kost een ogs set inbouwen tussen de 6 en de 8000-, euries.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #355 Gepost op: 18 juni 2012, 07:28:28
als een defensie auto een burger kenteken voert dan noemen ze dit een schaduwkenteken.
origineel heeft de auto een defensie registratieplaat kv-00-01 bijvoorbeeld. maar als de auto word gebruikt bijvoorbeeld bij de recherche dan komt er een normaal kenteken op.
07-rpg-01 bijvoorbeeld. defensie auto's zijn niet verzekerd, geen apk, geen bpm geen btw. als er schade ontstaat is er een "potje" met geld waar ze de schade mee kunnen betalen.

en dat koffertje is inderdaad om geld te besparen en zodat je makkelijker een andere auto kunt pakken waar geen ogs in zit. volgens mij kost een ogs set inbouwen tussen de 6 en de 8000-, euries.

Ik zou toch wel eens willen weten wat Customs hierover zegt. Want zover ik weet heeft Defensie net als de Politie geen ontheffing van BTW en BPM.....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #356 Gepost op: 18 juni 2012, 08:45:46
Ik zou toch wel eens willen weten wat Customs hierover zegt. Want zover ik weet heeft Defensie net als de Politie geen ontheffing van BTW en BPM.....
Wat betreft de BPM ben ik even in de wetgeving gedoken. Zowieso geld er een vrijstelling voor de voertuigen welke voor de hulpverlening word gebruikt (dus dat zijn al de Kmar voertuigen). Daarnaast heb je ook nog art 13 lid 1

Citaat
Vrijstelling van belasting wordt in andere gevallen dan waarin vrijstelling van belasting wordt verleend krachtens artikel 39 van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, verleend voor personenauto's, motorrijwielen en bestelauto's waarvoor een kenteken als bedoeld in artikel 37, derde lid, of artikel 38, eerste lid, van de Wegenverkeerswet 1994 is of wordt opgegeven.
Art 37 lid 3  gaat over bedrijfvoertuigen, art 38 gaat over de bijzondere kentekens. En wat ik zo kan noemen worden hier wel de AA, CD, BN,GN, GV en de export en 1 dags kentekens. Kan zo gauw niks vinden over de andere kentekens van defensie.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #357 Gepost op: 18 juni 2012, 09:36:56
Citaat:

"en dat koffertje is inderdaad om geld te besparen en zodat je makkelijker een andere auto kunt pakken waar geen ogs in zit. volgens mij kost een ogs set inbouwen tussen de 6 en de 8000-, euries."

Daar schrik ik best van...

Heb zelf een bedrijf in OGS en kan je vertellen dat de levering en opbouw van een gekeurde OGS set echt niet aan dat bedrag komt. Is het nadeel van aanbestedingen, je komt er als klein bedrijf gewoon niet tussen...

Een OGS koffer is trouwens niks nieuws, sterker nog, het is een standaard product, leverbaar van o.a. Hänsch.
Mobile Sondersignalanlage of Mobile Kofferanlage heet het. Hij bestaat in meerdere versies. Van een simpele lamp en losse speakers op het dak, tot aan een mini balk met geïntegreerde sirene (van bijvoorbeeld Lohr).

Deze sets worden veelvuldig gebruikt om civiele voertuigen snel als hulpvoertuig te kunnen gebruiken, of om voertuigen uit een pool, die incidenteel met OGS rijden voor grote inzetten, uit te rusten.

De BTW/BPM vrijstelling is niet alleen als er OGS op/aan het voertuig zit, maar tevens het voertuig als herkenbaar hulpverleningsvoertuig zichtbaar is (lees: striping)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #358 Gepost op: 18 juni 2012, 16:05:50
Citaat:

"en dat koffertje is inderdaad om geld te besparen en zodat je makkelijker een andere auto kunt pakken waar geen ogs in zit. volgens mij kost een ogs set inbouwen tussen de 6 en de 8000-, euries."

Daar schrik ik best van...

Heb zelf een bedrijf in OGS en kan je vertellen dat de levering en opbouw van een gekeurde OGS set echt niet aan dat bedrag komt. Is het nadeel van aanbestedingen, je komt er als klein bedrijf gewoon niet tussen...


Dat stukje had ik overheen gelezen, dat is idd een behoorlijk bedrag. Ik heb mijn zwaailampbalk destijds custum laten maken maar ik was voor het hele voertuig qua amber maar 4500 kwijt incl. opbouwen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #359 Gepost op: 26 juni 2012, 10:58:53
Dat is nog steeds een flinke sloot geld....