Niet voor trainingsdoeleinden als in: niet voor rijopleiding bedoel je?
Dergelijke wagens worden namelijk wel gebruikt om (oefen)materialen mee te vervoeren. Ik kan me voorstellen dat OGS erop zit voor die gevallen dat er meegereden wordt in kolonne of die uitzonderlijke keer dat deze materialen benodigd zijn bij een inzet. Beter mee verlegen...
Niet alleen de rijopleiding, maar ook geen andere trainingsdoeleinden.
Ja ze vervoeren er materialen mee, daar is die vrachtwagen voor. Maar ze vervoeren er geen oefenmaterialen mee voor zover ik weet, alles is namelijk op het academie terrein (het gaat om initiele opleidingen) en als er iets buiten het terrein is, is het zelden tot nooit zo groot dat er een vrachtwagen voor moet worden aangeschaft. De keren dat wij op oefening buiten de academie waren (tot wel 5 dagen achter elkaar) kregen we een grote onopvallende bus mee.
En ookal zouden er oefen materialen vervoerd worden, snap ik nog niet waarom dit met OGS moet. Wat is de spoed bij oefenmaterialen of andere materialen die de PA gebruikt?
Ook een operationele inzet lijkt me erg sterk, de politieacademie heeft namelijk geen inzet en zijn officieel niet operationeel. Als de executieve medewerkers van de PA hun bevoegdheden willen gebruiken moet dat via een ander korps (Utrecht akkoord). Ik zou dus niet weten waarom de PA een facilitair voertuig met OGS nodig heeft.
als een voertuig uitgerust is met ogs dan is dit financieel voordeliger voor de politie ontheffing/teruggave bpm/belasting
Dat heeft niets met OGS te maken, dat gaat om de striping. Daarom zijn er ook genoeg voertuigen die wel gestriped worden, maar niet voorzien zijn van OGS. Puur belastingtechnisch.
De ontheffing heeft er helemaal niets mee te maken, die geldt ook in onopvallende burger auto's en zelfs (bij wijze van) in mijn privé auto, zolang het nodig is voor de politietaak.