Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen

Auteur Topic: Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen  (gelezen 204795 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #380 Gepost op: 29 januari 2013, 00:29:46
Er zitten zelfs martinhoorns op ;) Héél uniek binnen politie Nederland ^-^ O0
Sterker nog: er zit zelfs een Slangen Opneem Apparaat op  :D ook best uniek binnen de pliesies... ;)
greetz,  Enrique


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #381 Gepost op: 29 januari 2013, 18:42:49
Door de LFR (Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding) is enkele jaren geleden een aanbesteding gehouden voor Haakarmvoertuigen. Deze aanbesteding omvatte zowel de behoeften van de brandweer als die van de politie (althans: het KLPD). De haakarmwagens van de brandweer en deze van het KLPD komen dus daadwerkelijk uit één aanbesteding en dat verklaart ook de overeenkomsten. Ik denk dan ook dat deze haakarmwagen van de blauwe tak weinig tot geen verrassingen voor je zal hebben, anders dan de kleur O0

Interessant, en goed om te zien dat er dan tegenwoordig ook bij de 'collega's' gekeken wordt. De brandweer Volvo FE/FM serie is mij bekend. Maar is die Daf dan ook uit een dergelijke aanbesteding?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #382 Gepost op: 5 maart 2013, 10:52:46


Eenheid: Amsterdam
Bureau: Dienst Facilitaire Service
Soort voertuig: Logistiek/Verzorging
Kenteken: 10-VGJ-5
Byzonderheden: Bijnaam/roepnaam: Hotel10, Bordjes politie opengeklapt, voorzien van 1x urinoir, 2x WC, voorzien van lichtmast


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #383 Gepost op: 6 maart 2013, 13:10:46
Goed voor elkaar daar in Amsterdam O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #384 Gepost op: 6 maart 2013, 13:29:12
Goed voor elkaar daar in Amsterdam O0
Toch. Iedereen is altijd blij als die langskomt bij een inzet of aanwezig is bij een controle.


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #385 Gepost op: 6 maart 2013, 20:36:58
De belangrijkste wagen bij een groot incident/evenement!
Mooi uitgebreid voertuig hebben ze in AA  O0


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #386 Gepost op: 6 maart 2013, 20:47:56


Eenheid: Amsterdam
Bureau: Dienst Facilitaire Service
Soort voertuig: Logistiek/Verzorging
Kenteken: 10-VGJ-5
Byzonderheden: Bijnaam/roepnaam: Hotel10, Bordjes politie opengeklapt, voorzien van 1x urinoir, 2x WC, voorzien van lichtmast
Van wanneer is deze in dienst gekomen? Want bij mijn laatste actie met A-A in 2011 was het nog een beetje zelf regelen of wachten tot de caddy vanaf de eenhoorn was gekomen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #387 Gepost op: 6 maart 2013, 20:51:01
Van wanneer is deze in dienst gekomen? Want bij mijn laatste actie met A-A in 2011 was het nog een beetje zelf regelen of wachten tot de caddy vanaf de eenhoorn was gekomen.

Volgens mij hadden ze hem al in 2010. Sterker ik weet het zeker want ik heb hem bij me gehad bij een grote brand op IJburg in 2010.

Zullen de collega's hem niet hebben aangevraagd of er was een calamiteit. Bij calamiteiten gaat hij daar naar toe, ondanks dat je hem heb aangevraagd voor een controle.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #388 Gepost op: 7 maart 2013, 06:22:29
Dan gok ik dat ze hem nooit hebben aangevraagd. Heb 3 x een actie gehad met A-A en geen enkele keer aanwezig, wel diverse andere voertuigen van de ondersteuning (caddy, haakarmbak)
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #389 Gepost op: 14 maart 2013, 19:19:25





Dienst: (Landelijke Eenheid)? Politie
Standplaats: -
Soort voertuig:Ondersteuning?
Merk en type:Opel Combo
Kenteken:6-VXH-29
Bijzonderheden Mist POLITIE voor & achterop. Statief voor zwaailicht? Maar geen sirenespeaker ontdekt.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.