Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen

Auteur Topic: Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen  (gelezen 210840 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #200 Gepost op: 15 mei 2010, 22:47:34
Bijzonderheden: tweekleurige pit op het dak (wit is amber, blauw is blauw)
Alleen nu vraag ik me af. Wat moeten schoonmakers nu met blauw? ??? Het lijkt mij niet dat het nodig is voor als er iets met Spoéd schoongemaakt moet worden. Iemand die er meer duidelijkhijd over kan geven?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #201 Gepost op: 15 mei 2010, 23:18:43

By firepol at 2010-05-13

Dienst : Regiopolitie Rotterdam-Rijnmond
Afdeling/Buro : IBT
Soort voertuig : Bestelbus
Merk : Mercedes-Benz
Type : 313CDI "Sprinter"
Kenteken : 7-VFT-54
Wagennummer : onbekend
Bouwjaar : 2009
In dienst : 2009
Bijzonderheden : voertuig wordt ingezet als manusje van alles

Niet negatief bedoelt, maar voldoet dit zo aan de nieuwe OGS richtlijnen? (dus met één blauwe flitser voorop)

Verder mooie bus en foto O0

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #202 Gepost op: 15 mei 2010, 23:25:52

Niet negatief bedoelt, maar voldoet dit zo aan de nieuwe OGS richtlijnen? (dus met één blauwe flitser voorop)
Het gaat niet om hoeveel flitsers er zijn gemonteerd, maar hoe. In dit geval is het zo, dat als je er omheen loopt, altijd 1 blauwe flitser tegenkomt die je ziet, en dus de bus 360 graden 'dekt', oftewel zichtbaar blauw maakt. Ditzelfde geld voor amber (oranje), hoewel de lenzen rood lijken. Deze zijn zoals het lijkt, ook 360 graden zichtbaar, ookal zijn het er maar 4, waar van 1 elke kwartslag van de ander.

Overigens, in de grill zit misschien ook blauw, en sommige (zoals bovenstaande) golfjes hebben ook maar 1 pitje op het dak, en dat voldoet ook ;)

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #203 Gepost op: 16 mei 2010, 01:23:56
Oke, duidelijk :)

Bedankt voor de reactie ;)

FirePol

• Senior gebruiker
Reactie #204 Gepost op: 16 mei 2010, 09:29:47
Even ter verduidelijking. Het facilitair bedrijf in rotterdam onderhoud alle voertuigen gebouwen etc binnen het korps.
De takeldienst, arrestantenzorg vallen ook onder het FB. Vandaar dat wij ook met OGS rijden. De gebouwen worden onderhouden door onze interieurverzorger CSU. Wat wij aan de gebouwen doen is alle technsiche istallatie laten werken en dat de agent zijn pennetje en bonnenboekje heeft. Tevens rijden we mee met de ME ter verzorging en ondersteuning van deze mannen/vrouwen.
We doen dus  niet alleen schoonmaak.  :D ;) O0

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #205 Gepost op: 16 mei 2010, 19:02:05
Alleen nu vraag ik me af. Wat moeten schoonmakers nu met blauw? ??? Het lijkt mij niet dat het nodig is voor als er iets met Spoéd schoongemaakt moet worden. Iemand die er meer duidelijkhijd over kan geven?

Zeker jij moet toch weten dat schoonmakers niet in dienstauto's rijden, laat staan eigen dienstwagens hebben...

tatuta

• NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #206 Gepost op: 16 mei 2010, 19:51:00
Ik ga geen nieuw topic openen voor deze containers dus:

Dienst: Politie Amsterdam-Amstelland
Soort voertuig: D.F.S. Voertuiginspectie
Overige bijzonderheden: Voorzien van rollenbank, lichtmast, luifel en werkbank

bron: www.gebr-ligthart.nl
dit bedrijf maakt meerdere containers voor bijvoorbeeld politie a-a
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #207 Gepost op: 16 mei 2010, 20:28:38

Dit alles heeft te maken met belasting technische redenen. Voor herkenbaar voertuig hoef je geen BPM te betalen, om die reden zie een hoop voertuigen die alleen zijn van blauwe.

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #208 Gepost op: 17 mei 2010, 22:24:49
Zeker jij moet toch weten dat schoonmakers niet in dienstauto's rijden, laat staan eigen dienstwagens hebben...
dat weet ik ook, maar dat zeg ik toch niet? ;)
Dit alles heeft te maken met belasting technische redenen. Voor herkenbaar voertuig hoef je geen BPM te betalen, om die reden zie een hoop voertuigen die alleen zijn van blauwe.
En nu is alles me duidelijk, exuces voor de ''niet zo gepaste opmerking'' naar de facilitair medewerkers O0
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

r1200gs

• Senior gebruiker
Reactie #209 Gepost op: 20 mei 2010, 08:43:55
ach daar maak ik soms ook wel gebruik van hahahaga