Bike-Team EHBO

Auteur Topic: Bike-Team EHBO  (gelezen 5477 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Kevin Kock

  • Gast
Gepost op: 8 februari 2005, 15:07:31
Hey mensen wij ik ben op moment bezig om een EHBO Bike team optestellen graag jullie reactie wat jullie er van vinden
Gr Kev




guest1564

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 8 februari 2005, 15:08:55
In de grote steden lijkt het me wel handig ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #2 Gepost op: 8 februari 2005, 17:44:53
Vertel eens wat meer.. ?

Waar, welke regio, met wel doel, evenementen team,
uitrustingsniveau, wat soort fietsen?
Door wie word je gealarmeerd..

Kijk eens naar onze site, www.medicalrescue.nl, wij zijn  bezig om diverse teams op te zetten. En geloof me dat is best veel werk..


gja

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 februari 2005, 18:18:26
ik vindt het een schitterend idee en ook praktiche op evenementen als ze groot schallig zijn van oppervlakte. je moet alleen ff kijken hoe je alles mee kan nemen. maar met wat licht gewicht spullen die je ook gebruikt voor op fietsvakantie's denk ik dat je een aardig wat
bij je kan hebben. Maar zo gebruik ik ook al jaren van die golf karren voor de ehbo bij evenementen zijn ook reuze handig om patiënte te vervoeren
ik denk dat er voor vele vervoersmiddelen gekozen kan worden


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #4 Gepost op: 8 februari 2005, 19:54:09
Hmm, biketeams... Klinkt als iets dat mogelijk heel goed kan werken... Waar kan ik me aanmelden?  ;)
Arts  www.alphalog.nl


Medic12

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2005, 13:10:54
Je mag bij mij aan melden maar we gaan het eerst met 2 pensen uit proberen als het een succes is dan willen we e.v. meer mensen werven en ook het landelijk invoeren dus stay posted
gr kev!


Medic12

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2005, 12:10:56
Mensen ik ben bezig om de bike team (waarschijnlijk gehoord hier en daar)op te richten ik heb het aan gekaard bij het LB en ik krijg GEEN subsidie er voor ze hebben geen geld. dus ik moet het bij mijn afdeling vragen en, ik weet bijna zeker dat ik geen geld van hun zal krijgen dus ik ben al met sponsoren bezig... de 23e worden de kleding ontworpen voor de nieuwe bike team  :P zo dra ze klaar zijn of op papier zal ik het laten zien.
Groeten


Medic12
Bike-Team.


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2005, 13:34:49
Hoi Medic!

Kun je misschien wat meer info geven over dat bike-team van je? ben wel benieuwd eigenlijk!

misschien dat je bij je foto´s onder ieder bericht één foto kan verwijderen, het zijn 2 dezelfde foto´s en het vreet zo ongelovelijk veel ruimte!

mzzl, d´n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Medic12

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2005, 13:57:30
Hoi Medic!

Kun je misschien wat meer info geven over dat bike-team van je? ben wel benieuwd eigenlijk!

misschien dat je bij je foto´s onder ieder bericht één foto kan verwijderen, het zijn 2 dezelfde foto´s en het vreet zo ongelovelijk veel ruimte!

mzzl, d´n Druif
Best druifje,

We zijn aan de idee gkomen met het idee 3 jaar geleden tijdens een inzet op straat dat ik een melding kreeg dat er 2 km verder op een patient met hart klachten is, als fanetiek hebben wij gesprint naar de patient (elke seconde telt) en kwam tot de ont dekking dat het niet te doen is zo'n lange afstand te voet.
dus we dachten aan een team speciaal die op de fiets is.
"De eerste hulp bike kan ingezet worden door hulpverleners van het Rode kruis bij een grootschalige evenement. Het wordt hierdoor mogelijk sneller te reageren op een hulp verzoek. Daarbij kan deze fiets gebruikt worden bij een mobiele evenementen zoals een hardloop wedstrijd of een grootschalige evenementen"
Opleiding word gegeven door Tommy Hamelink (de gene die de politie ook de fiets opleiding geeft, meer vragen mail me maar naar Medic12@myself.com
binnen kort ook een web site over dit.
kijk alvast op
www.bikepatrol.nl
gr Medic12


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #9 Gepost op: 11 februari 2005, 17:37:32
Dergelijke teams zijn elders in de wereld al 'gemeen goed'.
Link
Link
En zo zijn er nog vele voorbeelden te geven.
Ik denk alleen niet dat dit thuis hoort bij een niet professionele organisatie als het Rode Kruis. Just my two cents.