beste mensen
Ik heb nee gestemd, waarom...?
Wel ik ben van mening dat mensen adequate, snelle en professionele hulp. Op het moment dat men een aanrijtijd wil van 8 minuten betekend dit dat de spreiding verbetert moet worden, dit betekent dus dat er meer ambulances en personeel moet komen. In ons verzorginggebied verzorgen wij ongeveer 18-20 dorpen, met 2 ambulance's wil je de 8 minuten grens aanhouden dan heb je minimaal 10 ambu's nodig en denk is aan grote drukke steden, waar de afstand over het algemeen niet zo groot is, maar de drukte en wegennet vaak zorgt voor langere aanrijtijden.
Dit kost dus enorm veel geld en wie gaat dat betalen??
/
Mijn tweede argument is dat ik vind dat mensen professionele hulp dienen te krijgen, als men een dusdanig spreiding heeft dat de 8 minuten grens gehaald wordt, genereerd men meer leegloopuren, ofterwijl uren waarin er geen ritten worden gereden en dus dure uren voor de baas, maar tevens een achteruitgang van de kwaliteit en professionaliteit van de hulpverlener, men leert tenslotte door ervaring in combinatie met theorie.
kortom ik denk dat het instellen van een 8 minuten grens een afbreuk is van de ambulancezorg.