wat een raar antwoord fireman, of ik een voertuig mag berijden ga ik niet op in, dat mag namenlijk iedereen die een rijbewijs heeft, maar die discussie is hier al heel veel gevoerd en komen we toch nooit uit.
voor de duidelijkheid ik vraag niemand om onverantwoord, te hard of welke wijze dan ook een ander en zichzelf in gevaar te brengen, ik duid er alleen op wat de wet zegt, de regelgeving en de richtlijnen die gemaakt zijn om iedereen, jawel iedereen een handvat te geven om zich zo veilig mogelijk naar een plaats van bestemming te laten komen.(punt)
ik vindt het alleen jammer dat iedere keer weer mensen veronderstellen, aannemen en wat dan ook meer, terwijl er duidelijke afspraken zijn, maar we zoeken naar meer regeltjes, vuurwerk is gevaarlijk, dus verbieden we het het liefst helemaal.
mijn reaktie op een verbaal voor te hard rijden met OGS, met toestemming, is omdat ik het nergens op vindt slaan, wanneer je er een krijgt omdat je onnodig anderen in gevaar gebracht heb (achterin en andere weggebruikers), kan hij terecht zijn, maar alleen snelheid, dan is dat ten onrechte, lees andere topics, lees het voorgaande.
de topic waar we hier over begonnen zijn aanrijtijden van brandweer en ambulance, de tijd nodig om zo snel (maar wel verantwoord) mogelijk op een plaats incident te zijn.
de tijden die door de ambulance steeds critiecer worden door allerlij oorzaken, maar de grootste door dat in het verleden (kort verleden) erg veel is weggesaneerd, waardoor anderen, ook brandweer sneller gaan rijden om slachtoffers toch maar zo snel mogelijk hulp te bieden, dan stapt iemand in een voertuig met OGS aan en gaat over een heel ruime weg (toevallig snacht, helemaal leeg) dan moet hij echt op zijn teller blijven kijken, want achter ieder bosje kan een agent liggen die in opdracht van zijn baas geld moet verdienen, als hij er zelf een krijgt vraagt hij of hij uit het ''boekje'' gescheurd kan worden.
en stel je gerust, ik ben geen brandweerman, politieman of ambulance medewerker, ik heb een heel ander vak, heb alleen iedere dag met OGS te maken, en soms testen we, klpd er voor, klpd er achter en dan.......
regelmatig konstateren wij dat ook oom agent verbaliseerd, terwijl hij eigenlijk zelf een fout maakt(het zijn ook gewone mensen, ook al hebben sommige er wel eens moeite mee), dan wordt hij gewoon daarop aangesproken en eventueel gecorrigeert, vinden ze niet altijd fijn!
ik ben ook geen advokaat,(mischien soms wel van de duivel), maar ken er een aantal en heb er ook wel mee te maken gehad.
ik ken maar 1 stel regel ''gebruik je gezond verstand''
en dat vraag ik eigenlijk altijd aan iedereen.
ik probeer niet op te ruien, maar constateer ook regelmatig dat wat ik zeg of schrijf niet altijd wordt begrepen, of niet begrepen wil worden.
jammer dat het weer een lang verhaal is, maar ik kan het niet laten om op sommige reakties te reageren.