Aanrijdtijd brandweer en ambulance

Auteur Topic: Aanrijdtijd brandweer en ambulance  (gelezen 12855 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #20 Gepost op: 18 februari 2005, 01:17:45
hier in aalsmeer gaat het wel aardig geloof ik,
maar de maximale overschrijding word ook niet gehouden

ze gaan hier met 140 over een 50 km weg dus

een maximum overschrijding bestaat ook niet, er zijn wat brancherichtlijnen die een advies aangeven, maar die zijn (wettelijk) niet verplicht.
Nemo me impune lacessit


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #21 Gepost op: 18 februari 2005, 10:33:41
Misschien even een ander licht op de verschillen in aanrijtijden. De brandweer redt mensen uit brandende panden. Tenminste, dat staat wettelijk zo omschreven volgens de bekende Brandweerwet. Voor die handeling is het zeer wenselijk om enige bescherming te hebben, zijnde ademlucht bescherming, warmte werende kleding om je eigen niet in gevaar te brengen. Dat heb ik privé niet thuis of in mijn auto liggen.

Een ambulance redt mensen middels levensreddende handelingen, zoals BLS, chin-lift en afdrukken van slagaders. Deze handelingen zijn voor een ieder te leren. Elke Nederlander kan leren te reanimeren en de levenreddende handelingen zonder zichzelf of anderen in gevaar te brengen.

Misschien wordt er van de Nederlander wel wat meer anticipatie verwacht tijdens hulpverleningen, zodat de kosten bespaart/ bevroren kunnen worden in de Ambulancezorg en moet bijvoorbeeld iedereen met een rijbewijs verplicht een EHBO met reanimatie diploma hebben.

Overigens ben ik wel voor een 8 minuten grens, maar niet te kosten van alles. Elke Nederlander moet ook logisch na blijven denken over de haalbaarheid en zijn eigen verplichting naar omstanderhulp.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Miekje

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2005, 12:37:38
Er zal inderdaad wel een enorm bedrag nodig zijn om dat voor elkaar te krijgen.
Maar ja, iedereen die zit/ligt te wachten op een ambulance zou daar toch wel erg blij mee zijn.
Ik weet niet of het reeel is om dit wettelijk rond te krijgen.
Een streven zou mooi zijn.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #23 Gepost op: 18 februari 2005, 13:39:58
Misschien even een ander licht op de verschillen in aanrijtijden. De brandweer redt mensen uit brandende panden. Tenminste, dat staat wettelijk zo omschreven volgens de bekende Brandweerwet. Voor die handeling is het zeer wenselijk om enige bescherming te hebben, zijnde ademlucht bescherming, warmte werende kleding om je eigen niet in gevaar te brengen. Dat heb ik privé niet thuis of in mijn auto liggen.

Een ambulance redt mensen middels levensreddende handelingen, zoals BLS, chin-lift en afdrukken van slagaders. Deze handelingen zijn voor een ieder te leren. Elke Nederlander kan leren te reanimeren en de levenreddende handelingen zonder zichzelf of anderen in gevaar te brengen.

Misschien wordt er van de Nederlander wel wat meer anticipatie verwacht tijdens hulpverleningen, zodat de kosten bespaart/ bevroren kunnen worden in de Ambulancezorg en moet bijvoorbeeld iedereen met een rijbewijs verplicht een EHBO met reanimatie diploma hebben.

Overigens ben ik wel voor een 8 minuten grens, maar niet te kosten van alles. Elke Nederlander moet ook logisch na blijven denken over de haalbaarheid en zijn eigen verplichting naar omstanderhulp.

gaan we nu de wereld omdraaien, enig idee wat je aan belasting betaald, waar mede de ambu zorg en brandzorg uit betaald dient te worden, of is het zo omdat het overheids apparaat meer geld nodig heeft, we de kraan ook bij ambu en brandweer maar voorzichtig (wat heet) dicht gaan draaien.

dat mensen een ehbo opleiding, reanimatie en andere zaken moeten gaan beheersen is pure noodzaak, omdat de overheid je in de steek laat, zo zie ik het tenminste.

onze zorg heeft jaren lang op een behoorlijk niveau gewerkt, maar hoeveel ambu plaatsen zijn er weg gesaneerd, hoe wordt er bezuinigd bij de brandweer.

over logisch nadenken gesproken!
Nemo me impune lacessit


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #24 Gepost op: 18 februari 2005, 13:45:42
een maximum overschrijding bestaat ook niet, er zijn wat brancherichtlijnen die een advies aangeven, maar die zijn (wettelijk) niet verplicht.

Zo ver ik gehoord heb mag je maar 20 km harder dan de maximum snelheid
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #25 Gepost op: 18 februari 2005, 13:47:43
Zo ver ik gehoord heb mag je maar 20 km harder dan de maximum snelheid

beste Robin, lees alle topics die hier over gaan, zijn er reeds vele geschreven, er bestaat geen max., de richtlijnen dienen ter advies, maar ook dat is hier al vele malen besproken.
Nemo me impune lacessit


fireman77

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 18 februari 2005, 14:01:49
beste Robin, lees alle topics die hier over gaan, zijn er reeds vele geschreven, er bestaat geen max., de richtlijnen dienen ter advies, maar ook dat is hier al vele malen besproken.

Ik merk op dat je constant in herhaling valt, de brancherichtlijnen zijn niet voor niks opgesteld.

Je mag maximaal 20 km. per uur boven de aangegeven snelheid die voor de weg waar je op rijdt overschrijden.

Indien je hier ruim boven gaat dan sta je niet sterk in je verdediging om je te verantwoorden indien er een ongeval is gebeurd.

Volgens jou is het een advies, prima.
Maar ik zou je er maar gewoon aan houden, ondanks het advies..............


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #27 Gepost op: 18 februari 2005, 15:15:40
een maximum overschrijding bestaat ook niet, er zijn wat brancherichtlijnen die een advies aangeven, maar die zijn (wettelijk) niet verplicht.
Nou en of er een max is,en die is 20km overschrijding.Alles daarboven is gewoon kassa


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #28 Gepost op: 18 februari 2005, 15:43:52
Peter jij weet toch beter! de wet zegt er niets over en de branche richtlijn is niet verplicht ;D ;D

de politie heeft ook een soort ven richtlijn en die stelt 50% meer dan de max toegestane snelheid, dus 120 + 60 = 180 nou jij weer ;)
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 18 februari 2005, 15:47:09
Peter jij weet toch beter! de wet zegt er niets over en de branche richtlijn is niet verplicht ;D ;D

de politie heeft ook een soort ven richtlijn en die stelt 50% meer dan de max toegestane snelheid, dus 120 + 60 = 180 nou jij weer ;)
laten we het er maar ophouden dat ik uit praktijkervaring spreek, de chauffeur reed sneller dan die 20 km  met prio1.En werdt geflitst,en kreeg keurig de accept giro op de deurmat