Ik wil vrijwilliger worden, maar...

Auteur Topic: Ik wil vrijwilliger worden, maar...  (gelezen 6160 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Nameless

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 8 juni 2012, 23:51:26
Hoihoi,

Omdat ik al een half jaar totaal nutteloos thuis zit en je daar niet bepaald gelukkig van word en het gewoon zonde is als je ergens/iemand kunt helpen, ben ik gaan nadenken over vrijwilligerswerk... Toen zag ik op de site van het rode kruis dat je vrijwilliger kunt worden. Nou, dat is dus PRECIES waar ik me voor wil inzetten!

Maar... Hebben ze wel interesse in vrijwilligers die nog geen ervaring hebben? Heb ook nog geen EHBO cursus oid gedaan, maar ik ben bereid dat te gaan doen. Geen probleem. Leer snel, makkelijk en zet met altijd 100% in.

(Woon in Wezep)

Groetjes

Nameless

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2012, 00:10:23
Oja, mischien handig erbij te zeggen. Ben 17, word over een half jaar 18.
En moet als vrijwilliger natuurlijk ergens naartoe kunnen, ben bezig met m'n rijbewijs en heb een auto, als ik 18 ben mag ik rijden zonder ervaren bestuurder erbij... Dat is dus geen probleem.

bryanvisser

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2012, 12:08:55
Om mijn mening te delen.. Hoi ik ben Bryan, ook net 18. Ik zit in de opleiding tot verpleegkundige en heb net zo'n 2 maanden m'n EHBO diploma. Zelf had ik ook nog geen ervaring met eerste hulp of het Rode Kruis. Een mail gestuurd naar het Rode Kruis dat het mij wel interessant lijkt om vrijwilliger te worden voor het Rode Kruis. Een aantal weken later kreeg ik een berichtje terug dat ik op gesprek mocht komen bij onze afdeling in Hoogezand. Moest van te voren een aantal formulieren invullen zodat zij inzicht kregen in mij, maar dit was geen probleem. Toen ik eenmaal op gesprek was, waren ze erg positief en wilde me ook graag bij de afdeling hebben. Eigenlijk per direct ben ik iedere maandagavond aanwezig bij de ''cursus'' en heb ik volgende week mijn eerste inzet.
Verpleegkundige Rode Kruis Medische Dienst

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #3 Gepost op: 9 juni 2012, 16:08:34
Hoi Nameless,

Goed dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen! O0 Het NRK is een mooie organisatie waar je veel verschillende dingen kunt doen. Zo heb je de evenementenhulp en noodhulp, waarvoor je een ehbo diploma moet hebben, maar ook de sociale hulp, met opvang en verzorging, bloedbank gastheren/vrouwen, mantelzorg ondersteuning en nog meer.

Ik zou zeggen neem contact op met de afdeling in jouw gebied over de mogelijkheden, afhankelijk van de tijd die je wilt besteden kun je heel veel of af en toe activiteiten doen.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 9 juni 2012, 21:29:04
Hoi Nameless,

Vlak bij jullie zit Stichting MedicalRescue.NL.  www.medicalrescue.nl..  
Zij leveren onder andere medische diensten op het Circuit Kamperweg in Heerde  (tussen wezep en heerde in.)
Ze hebben redelijk avontuurlijk vrijwilligers werk.

Neem een contact op met het secretariaat om eens te komen kijken.

Nameless

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2012, 02:28:35
Bedankt voor jullie reactie's! Heb ondertussen contact met iemand van het Rode kruis hier in de buurt en weet nog niet precies wanneer, maar heb ''binnenkort'' een gesprek om te kijken wat de mogelijkheden zijn  :)

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2012, 15:01:17
Hoihoi,

Omdat ik al een half jaar totaal nutteloos thuis zit en je daar niet bepaald gelukkig van word en het gewoon zonde is als je ergens/iemand kunt helpen, ben ik gaan nadenken over vrijwilligerswerk... Toen zag ik op de site van het rode kruis dat je vrijwilliger kunt worden. Nou, dat is dus PRECIES waar ik me voor wil inzetten!

Maar... Hebben ze wel interesse in vrijwilligers die nog geen ervaring hebben? Heb ook nog geen EHBO cursus oid gedaan, maar ik ben bereid dat te gaan doen. Geen probleem. Leer snel, makkelijk en zet met altijd 100% in.

(Woon in Wezep)

Groetjes

Bij je geboorte, kon je niet lopen ....

Redcrosser

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2012, 17:56:38
Hoi Nameless,

Vlak bij jullie zit Stichting MedicalRescue.NL.  www.medicalrescue.nl..  
Zij leveren onder andere medische diensten op het Circuit Kamperweg in Heerde  (tussen wezep en heerde in.)
Ze hebben redelijk avontuurlijk vrijwilligers werk.

Neem een contact op met het secretariaat om eens te komen kijken.

En waarom zou hij juist jullie moeten kiezen en niet het Rode Kruis?

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #8 Gepost op: 14 juni 2012, 23:03:03
En waarom zou hij juist jullie moeten kiezen en niet het Rode Kruis?
Is het niet aan Nameless om die afweging te maken, en niet aan een vrijwilliger van het Rode Kruis? Makkelijk om nu te zeggen dat hij een voorkeur zou moeten hebben voor alles wat onder de vlag van het NRK hoort  ::)

Redcrosser

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2012, 09:06:27
Is het niet aan Nameless om die afweging te maken, en niet aan een vrijwilliger van het Rode Kruis? Makkelijk om nu te zeggen dat hij een voorkeur zou moeten hebben voor alles wat onder de vlag van het NRK hoort  ::)

Nou het is ook een beetje voor mijzelf, aangezien ik hun organisatie ook interesse heb ;)