Ik denk dat dit niet te beantwoorden is. De grote vraag is eigenlijk "waarom zou dit op internet te vinden moeten zijn?". Dit is schoppen tegen het zere been van vele hulpverleners. Je ziet een melding die niet voor jou bedoeld is en vervolgens doe je je beklag over het feit dat de opgeroepen eenheid niet op die locatie gevonden kan worden, tsja...
Wat daar de reden van is? Nogmaals, dat is niet te beantwoorden, dat verschilt per incident. Misschien was de aanvliegtijd te lang, stond de ambu al op het punt om te vertrekken en was het qua tijd en route efficiënter om een rendez-vous te maken in Arnhem. Gebeurt vaker hoor, heeft weinig tot niets te maken met de landingsplek.
Het is niet echt een beklag, het viel mij gewoon op dat het zo ver weg is en ben daarom nieuwsgierig hoe dit bepaald word.
En het gaat mij dan ook niet zozeer om het incident maar inderdaad meer en deel om de heli zelf.
Vind het mooi om "apparaat" om te zien en hoe men te werk gaat. Wanneer ik de heli in de buurt zie komen of gaan en ik kan er bij zijn dan zal ik het ook zeker niet nalaten om op welke manier dan ook een plaatje er van te schieten.
Dus ja beklag en tegen het zere been schoppen van vele hulpverleners... je kunt het op vele manieren bekijken. Toen ik een keer op vakantie op Ameland was en er op de camping waar we stonden iets loos was en de heli ter plaatsen kwam word er natuurlijk deels compleet afgezet voor de heli en werden er vele foto's gemaakt (en ook andersom door de piloot van de omstanders)
Je bent dan misschien een soort van ramptoerist maar anderzijds het is wel een verdomd mooi apparaat die heli. En als je daar een leuk plaatje van kan schieten, welke hulpverlener kan daar nou iets op tegen hebben? iemand die op afstand een foto van de heli maakt of een filmpje van het dalen en stijgen maakt.
Er naast houden dat waar de heli voor dient... patienten vervoer en de MMT ter plaatsen brengen bij het slachtoffer / patient...
Maar respect voor het mmt - personeel
en houd voldoende afstand je hebt tenslote een (tele) lens om de heli dichterbij in beeld te krijgen