Voertuig van de week weekoverzicht!!!
Week34 jerommekeaalsmeer
Week35 Collin
Week36 Firerobin
Week37 Maarten NAY
_____________________________________________
Dit is het voertuig van de week
de 680 van Aalsmeer
In 2003 is besloten om de oude HV 680 (Mercedes 811D '88) te vervangen voor een nieuwe HV, er is gekozen voor een Mercedes-Benz Atego met een Rosenbauer AT- 2 opbouw.
Voor de Oostenrijkers was het een uitdaging om de 1e HV in Nederland en dan wel in Aalsmeer te leveren. Er is als eis gesteld dat de mobiele motorspuit (FOX) met een lift op de grond gezet kan worden, waardoor tillen overbodig zal worden. Aan deze eis is voldaan.
De cabine is ingericht voor het vervoer van 9 manschappen incl de chauffeur, incl 5 adembeschermingstoestellen, tevens is het uitgerust met het communicatie systeem C2000.
Op het dak zit het zogenaamde ARBO-ladderrek en een geintergreede lichtmast aangedreven door een 6 KVA generator, de buiten verlichting is rondom het voertuig voorzien van halogeen verlichting, apart te schakelen.
Het voertuig is voorzien van redgereedschap van het merk Lukas, hydropomp PS - 6R met 2 haspels van 20 meter, een redeschaar LS 530 EN met 70 ton knipkracht, een spreider LSP 30T en een spreider LSP 100, speciaal voor zware voertuigen, tevens zijn er 2 rammen LTR 12/875 EN geplaatst, 2 x Vetter HD hefkussens en een afdichtingskussen set, een staaldraadhandtakel met toebehoren.
Voor ondersteuning bij een brand is het voertuig deels ingericht met watervoerende armaturen zoals diverse straalpijpen, aanvalskorf, slangen e.d.
Technische gegevens
Voertuignummer: 680
Type: Hulpverleningswagen (HV2)
Chassis: Mercedes - Benz Atego 1225 F
Opbouw: Rosenbauer AT-2
Kenteken: BP-BV-37
In dienst: maart 2004 (bouwjaar 2003)
Overige inventaris: Zuigslangen, schuifladders, redgereedschap, persslangen, adembescherming, wervelplank en kleiner handgereedschap, aggregaat, verkeerskegels, portofoons, zaklantaarns, diverse schuimstraalpijpen.
Bron
www.brandweer-aalsmeer.nlde volgende fotos:
http://www.pbase.com/bart176/112hij is gebouwd in 2003 en in werk gesteld in maart 2004, dit kwam omdat het voertuig de eerste was in Nederland en er dus allerlei kinderziektes in zaten.
Zo was hij te laag voor de verkeersdrempels en nog wat kleine dingen.