Voer/vaartuig van de week

Auteur Topic: Voer/vaartuig van de week  (gelezen 73816 keer)

0 gebruikers (en 54 gasten bekijken dit topic.

Ronald Kuijpers

• Gast
Reactie #250 Gepost op: 24 mei 2005, 18:53:11
;D Kijk dat zijn duidelijke foto's  :laugh:

Ik vind eht eem mooi voertuig alleen de verlichting ben ik eht neit mee eens deze valt niet genoeg op !! Het is natuurlijk wel dinamisch maar opvallen ho maar !! Onze ambulances zijn al zo slecht te horen en dan gaan ze ook nog eens de lichtbalk verstoppen waar zijn ze mee bezig ??

MVG Ronald.

Ricardo B

• Senior gebruiker
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #251 Gepost op: 28 mei 2005, 19:34:05
verlichting is best goed hoor ronald !!! 2 flitsers in de grille, dashboardflitser ern dan bovenin iets van 4 draailampen.

Gr. ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen

guest1564

• Gast
Reactie #252 Gepost op: 28 mei 2005, 22:46:41
Idd, die dingen vallen echt goed op hoor!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #253 Gepost op: 28 mei 2005, 23:27:31
Nieuw vaartuig voor waterpolitie

Eshuis Marine overhandigt sleutels ‘4380’ officieel

Aalsmeer - Bij Eshuis Marine aan de Uiterweg is afgelopen donderdagmiddag 20 mei het nieuwe surveillancevaartuig officieel te water gelaten en kreeg John van der Werf even later de sleutels overhandigd. Dit gebeurde in het bijzijn van onder andere René Rijkeboer en Wim Jansen, allebei verantwoordelijk voor het reilen en zeilen (soms ook letterlijk) op en langs het water in Aalsmeer namens de Politie Amsterdam-Amstelland. Het surveillancevaartuig is door Eshuis Marine aangepast aan de wensen van de gebruikers. Het vaartuig van het topmerk North Star is voorzien van een Mariner buitenboordmotor en technisch vernuft en creativiteit hebben er voor gezorgd dat het met een eenvoudige handeling mogelijk is uitstekende delen neer te klappen, zodat het varen onder bruggen door geen enkel beletsel is. De wetenschap dat er toezicht gehouden wordt met gebruikmaking van de meest moderne middelen moet de watersporters met goede bedoelingen een prettig gevoel geven. Watersporters die andere bedoelingen hebben zullen er rekening mee dienen te houden dat de ‘’4380’’ regelmatig, zo niet altijd in de nabijheid is.

De 4380 (district 43, oftewel aalsmeer en 80 voor boot) word vaak ingezet voor prefentieve controles en natuurlijk voor toezicht houden. Hij is voorzien van een 115 pk sterke Mariner motor en het merk van de boot is North Star. IK heb em zelf al reeds meerdere keren gezien en het valt op hoe snel hij is, binnen no time zit hij op de top snelheid die ik toch vrij hoog schat.

Hij vervangt het nog niet zo oude politievaartuig die ook het roepnummer 43.80 droeg (voorheen 9.08 geloof ik).

Het vaartuig is van alle gemakken voorzien als GPS (om te kunnen zien hoe hard ze varen, ook kunnen ze het aparaat in een andere boot leggen om te kijken hoe hard die gaat). Dieptemeter, 12V, blauwe zwaailamp, sirene en zoeklamp.

Zelf vind ik het een heel mooi vaartuig en een van de eerste ECHTE boten voor de waterpolitie van aalsmeer

de fotos zijn gemaakt door de fotograaf van de NIeuwe Meerbode en het eerste stukje tekst ook.

dit is de oude politeiboot, foto genomen door iemand van stichting aalsmeer (roepnummer was toen 9.37)

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #254 Gepost op: 28 mei 2005, 23:33:54
Hehe, nice  :D

Mooie boot zeg. Hoe hard kan ie  ::)
Hoe zit dat met dat blauwe zwaailicht? Komt dat omhoog net als bij motoren?

Eennuh.. Waar zijn de blauwe strepen?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #255 Gepost op: 28 mei 2005, 23:39:12
blauwe strepen zitten er niet op, de oranje zijn ook naar mijn zin te klein (je ziet ze niet goed  >:() en de lamp kan denk ik wel omhoog maar zeker weten doe ik het niet, bij de vorige boot is hij der wel een paar keer afgevaren toen ze onder een laag bruggetje doormoesten dus ik denk dat ie vast zit!!

en qua snelheid, dat zal ik eens vragen als ik in de gelegenheid kom, ik gok dat ie de 70 wel halen moet

p.s nog een foto van de oude, gemaakt door iemand van brandweer aalsmeer

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Ronald Kuijpers

• Gast
Reactie #256 Gepost op: 29 mei 2005, 13:01:41
;D Hoe hard kan dat dingentje  ::)  :laugh: ??

guest1564

• Gast
Reactie #257 Gepost op: 29 mei 2005, 13:33:39
die boot is wel geinig, maar als ik zeg dat ik hem mooi vind lieg ik ::) :D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #258 Gepost op: 29 mei 2005, 14:31:05
ik denk als je de gehele boot ziet, dat je em best mooi zult vinden, dit zijn fotos puur van de voorkant wat er ook raar uitziet door die rare striping

hier als voorbeeld een zelfde boot maar dan een gewone

guest1564

• Gast
Reactie #259 Gepost op: 29 mei 2005, 14:32:21
Ik kom wel een keer kijken :P