GRIP 1 Grote brand in woning (twee doden) Nieuwezijds Voorburgwal - Amsterdam 10-06-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand in woning (twee doden) Nieuwezijds Voorburgwal - Amsterdam 10-06-2012  (gelezen 20866 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Citaat
Ik zou vol inzetten op de belendingen, dit pand kan als verloren worden beschouwd en doorslag naar links of rechts is zo te zien een zeer reëel gevaar
O/RSTV. O= en oud pand, vermoedelijk wel diep, andere bouwstijl als de naastgelegen panden. Dus kans op dubbele bakstenenmuren. Goed brandwerend. Als je niets aan de oorzaak doet, de brand zelf, maar de naastgelegen panden vol pompt met water, kan het een lange klus worden. Wachten tot het brandende pand ´opgebrand´is, en de naastegelegen gebouwen gevuld zijn met water.
Grootste probleem ligt bij deze gebouwen aan de achterzijde, daar zijn de ramen,deuren etc vak dicht bij elkaar gelegen door ongelijke uitbouwen.
Laten we maar vertrouwen op de Amsterdamse collega´s die kenne dit soort objecten. ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
p2kflex
17:32:53 10-06-12GROUP-1BR 2 AFLOSSING BRAND LOGIES (+Inc.net: 2+) (GROTE BRAND) (GRIP: 0), NIEUWEZIJDS VOORBURGWAL 138 ASD [ ODK ]
GB0102100BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Ouderkerk a/d Amstel (Blusploeg)
GB0102119BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Ouderkerk a/d Amstel (Lichtkrant)
GB0102998BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)
Harlingen, wereldstad! <3


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
http://www.nufoto.nl/fotos/289285/uitslaande-brand-in-historisch-pand-in-amsterdam.html

Hoe kan het dat Kazerne Diemen uitrukt voor een brand in het centrum?
Ik zie ze ook helemaal niet op de p2000 voorbij komen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ik zie ze ook helemaal niet op de p2000 voorbij komen.
Even kijken he? ;)
p2kflex
10:45:30 10-06-12GROUP-1HERBEZETTEN KAZERNE (+Inc.net: reg.inmeld+) , Kazerne Nico IJ-TUNNEL 4 ASD [ DMN1 ]
0101400BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Diemen (Dienstgroep 1)
0101402BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Diemen (Dienstgroep 2)
0101419BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Diemen (Lichtkrant)

Ze waren dus belast met de herbezetting, en ik neem aan dat ze vanuit daar doorgestuurd zijn ter aflossing....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
zie ik nu op de fotos de gevel van het pand scheef staan?
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Vuurbaas

  • Bevelvoerder/ HV+Kraan/Inzetleider OGS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 145
http://www.nufoto.nl/fotos/289285/uitslaande-brand-in-historisch-pand-in-amsterdam.html

Hoe kan het dat Kazerne Diemen uitrukt voor een brand in het centrum?
Ik zie ze ook helemaal niet op de p2000 voorbij komen.

Zo vreemd is dat niet, Diemen rijdt met AS voor een groot deel op Amsterdam, en met HV en SIE voor heel AA. Gemeentegrenzen tellen niet, maar operationele grenzen, en vanaf de AC wordt het aflossen bepaald. Zo kom je ook Landelijk Noord tegen, of Duivendrecht/ ODK.
Verbaas je niet, Verwonder je slechts !


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Even kijken he? ;)
p2kflex
10:45:30 10-06-12GROUP-1HERBEZETTEN KAZERNE (+Inc.net: reg.inmeld+) , Kazerne Nico IJ-TUNNEL 4 ASD [ DMN1 ]
0101400BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Diemen (Dienstgroep 1)
0101402BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Diemen (Dienstgroep 2)
0101419BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Diemen (Lichtkrant)

Ze waren dus belast met de herbezetting, en ik neem aan dat ze vanuit daar doorgestuurd zijn ter aflossing....

Dank, ik geloof dat ik met mijn...... neus heb gekeken.  :-\


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
zie ik nu op de fotos de gevel van het pand scheef staan?

De gevels werden in Amsterdam vroeger altijd scheef gebouwd (bewust "in de vlucht" bouwen), als er spullen naar boven werden getild bij woon- of pakhuizen knalde ze niet steeds tegen de geval aan.  O0 Misschien dat door de brand en schade het veel meer is gaan "buigen" ?



Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
'Tweede dode brand centrum'

De brand op de Nieuwezijds Voorburgwal heeft een tweede dodelijk slachtoffer geëist. Dat melden bronnen aan AT5.

Het stoffelijk overschot ligt nog in het pand, wegens instortingsgevaar kan het lichaam nog niet worden geborgen. Dat gebeurt waarschijnlijk maandag.

Vanmiddag overleed het eerst slachtoffer aan zijn verwondingen nadat hij uit het raam was gesprongen. Een derde persoon is met een hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht. De oorzaak van de brand is nog niet bekend.

De brandweer is nu bezig de gevel stukje bij beetje af te breken, om te kijken of er nog iets te redden valt van het monumentale pand.
http://www.at5.nl/artikelen/82543/tweede-dode-brand-centrum
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.