Het is voor het eerst in jaren dat Amsterdam-Amstelland niveau 3 vacatures open stelt. Zoals al hierboven vermeld is komt dat omdat de klassen niveau 3 en niveau 4 gemixt zijn volgens het nieuwe politieonderwijs PO2012. Na 2 jaar en vier maanden is er uitstroom uit de klassen voor de aspiranten die worden bevorderd tot agent. Daarna gaan de mensen door op de academie/praktijk als aspirant die de opleiding volgen tot hoofdagent. Hoe dat er precies uit gaat zien is nog onbekend en dan doel ik met name welke vakken je extra krijgt met welke setting. Bijvoorbeeld Jeugdzorg en Gemeenschappelijke Veiligheidszorg zal er in een andere vorm uit moeten gaan zien vanwege de structuur van de nieuwe opleiding.
Ik zal bij werving en selectie van Amsterdam informeren hoe het précies zit met de openstelling van niveau 3 vacatures. Ik moet namelijk deze maand weer de voorlichting geven aan geïnteresseerden en Amsterdam blijft een korps waar veel vraag is naar de vacatures. Waarom snap ik ook niet
Klopt Maxx, had ik ook niet op geanticipeerd. Maar toevallig voor mij perfecte situatie: Heb mijn VMBO-T voor N3, en mocht ik binnenkort snel mijn MBO-4 halen dan kan ik indien aangesteld mee met N4. Ik heb dus 0,0 te klagen
Trouwens, bij Amsterdam ga je automatisch 3-4 jaar na slagen als agent naar hoofdagent.
Er is zeker vraag naar ! Vandaag begrepen dat A-A 46 stoelen had afgekocht op academie voor N3'ers die in oktober starten. Kort daarna, hebben ze vanwege de vraag nog 10 stoelen bijgekocht.
Het schijnt...en dit heb ik van 2 dienders met elk minstens 20 dienstjaren: Amsterdam is een elite korps
En dan een tip voor mensen die dit lezen en in de toekomst willen solliciteren: Het kan zijn dat tijdens je (middelbare) schoolcarrière, er een adviesbureau is langs geweest om je persoonlijkheid te checken. Mocht je nog over de resultaten beschikken, neem dit vooral mee naar je intake ! W&S medewerker was erg blij en verrast dat ik het had meegenomen -in dit geval test van Gelder Groep waar W&S ook zaken mee doet- want het geeft aardig aan hoe je in elkaar zit. Even ingescand als voorbeeldje: