Brand winkel Bonifaciuslaan mogelijk aangestoken
EINDHOVEN - De brand die dinsdagavond uitbrak in een winkel aan de Sint Bonifaciuslaan in Eindhoven is misschien aangestoken. De politie heeft dinsdagavond bovendien een man aangehouden die wordt verdacht van mogelijke betrokkenheid bij de brand.
Ook zijn er mogelijke sporen van wiet aangetroffen in het pand, maar ook daar moet nog verder onderzoek naar gedaan worden. De brand ontstond dinsdag rond 19.45 uur in een winkel waarin sinds kort een videotheek gevestigd was.
Van de zaak is niets meer over. Zes appartementen boven de winkel en vijf zaken ernaast hebben rookschade opgelopen en werden uit voorzorg ontruimd.
Zo ook het drie deuren verderop gevestigde cafetaria van Nicky Lu. Tijdens de bluswerkzaamheden staat hij met zijn schort nog om naar zijn met rook gevulde zaak te kijken. Binnen is het er pikzwart, een inmiddels grauw oranje slinger hangt voor het raam.
"Hier", zegt Lu, wijzend naar zijn arm. "Kippenvel. Ik hoorde drie harde knallen en toen ben ik naar buiten gerend. Ik zag de eigenaar van het pand, hij woont boven de uitgebrande winkel, naar buiten komen. Helemaal wit van de schrik." Lu schudt zijn hoofd. "Oh oh en die filmclub zit er pas kort."
Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor, maar vier bewoners van twee appartementen konden dinsdagavond niet terugkeren naar hun huis. Zij hebben zelf elders onderdak gezocht.
© Eindhovens Dagblad 2012, op dit artikel rust copyright.