didaktiek en AED

Auteur Topic: didaktiek en AED  (gelezen 1832 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ewald

  • Gast
Gepost op: 18 februari 2005, 18:11:14
Dit bericht staat op dit forum mijn vraag is
wat is zo didactisch aan een AED  :-[

Een speciale pop voor AED onderwijs is volledig onzin. Werk met een goede AED trainer
(LP500 en CR+ trainers ondersteunen het didactisch proces op een goede manier) ;)




Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2005, 20:38:42
Er loopt al een Topic over reanimatiepoppen en de combinatie met AED onderwijs.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=5942.0

Dat LP500 en de CR+ Trainers ondersteunen terrecht het didactisch proces erg goed, als de instructeur er op een goede manier mee omgaat.

Maar bij de trainer, horen een aantal assesoires die belangrijk die net zo belangrijk als zijn als de AED en reanimatie pop.

Een vervangende batterij, Mondmasker, Handschoenen, Schaar (om kleding kapot te knippen), Een complete reserve set electrodes, voor de "hars methode"  en natuurlijk voldoende reserve plak electrodes.
En natuurlijk ook een waterdichte koffer, indien van toepassing (bijvoorbeeld voor reddingsbrigades)

Verder is het belangrijk om veel verschillende scenarios te oefenen. dus niet allleen focussen op de bediening van het apparaat en de patient. maar ook van uit verschillende rollen oefenen. Liefst ook in de omgeving waar de cursisten ook werken.

Verder mag je als instructeur niet "Hooveren". En juist de cursisten verschillende oplossingen laten ontdekken..

Verder moet het "kan niet doder dan dood"en het "vergroten van het overlevingskansen "verhaal verteld worden.
En dat bij alarmeren dus niet alleen 112 word bedoeld, maar ook gebouwbeheerder, receptionist, BHV organisatie. En dat ze nu eens de vragen van de centralist beantwoorden, dan hun standaard EHBO riedeltje opdreunen..