De politie mag rijbewijs van dronken fietsers niet meer innemen / invorderen

Auteur Topic: De politie mag rijbewijs van dronken fietsers niet meer innemen / invorderen  (gelezen 6623 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
En dat kan dan weer wel  ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Tijdens het EK was erop de radio een rubriek, waarbij een journalist vertelde dat hij in Polen werd bekeurd omdat hij op de fiets de alcohol limiet had overtreden.
Kan er nog steeds niet bij dat er toen gewoon werd gezegd "dat dit in Nederland niet verboden is".
Fietsen en Alcohol is waarschijnlijk waar in Nederland de meeste misverstanden over bestaan qua verkeerswetgeving.....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Waarschijnlijk omdat er niet tot nauwelijks op gehandhaafd wordt. We zien liever mensen op de fiets naar huis gaan dan als bestuurder van een motorvoertuig, het wordt min of meer 'gedoogd'.
Ik kan daar best mee leven (en doe er ook aan mee), natuurlijk ben je als fietser ook een gevaar maar als je ziet hoeveel mensen er dagelijks na het nuttigen van alcohol op de fiets naar huis gaan en hoe weinig ongevallen er gebeuren i.t.t. met motorvoertuigen. Bovendien, als al die mensen met een bob/taxi naar huis moet, gaan we problemen van een hele andere orde krijgen. Denk aan vernielingen, vechten, openbare dronkenschap etc.

Ik heb ooit één fietser laten blazen, omdat hij tegen een geparkeerde auto reed recht voor mijn neus.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Waarschijnlijk omdat er niet tot nauwelijks op gehandhaafd wordt. We zien liever mensen op de fiets naar huis gaan dan als bestuurder van een motorvoertuig, het wordt min of meer 'gedoogd'.

Begrijp ik helemaal. :)
Helaas is dat dan wel weer een voorbeeld van goed beleid dat niet opgemerkt wordt door het merendeel van "het publiek" ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten