Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)

Auteur Topic: Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)  (gelezen 47716 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #120 Gepost op: 3 juli 2012, 08:35:20
Wat je daar ziet dat hebben alle meldkamers al, heet GIS. De Meldkamer kan via GPS zien waar de eenheden rijden, de kleurtjes van de eenheden geven hun status aan. Groen is bijv. beschikbaar.

Het is politie Nederland, maar iedereen gebruikt weer wat anders. Niet iedereen heeft de meest moderne systemen, en de statussen zijn in elk korps zowat verschillend. Zo kan een 1 in Haaglanden in korps Utrecht onder de 7 zitten.  :-\

Kleine aanpassing.... Sommige meldkamers gebruiken CityGIS. Andere weer SHERPA. Dit in combinatie met een AVLS systeem waardoor je de aangemelde voertuigen kunt zien rijden. Wederom de kwestie van het ene korps gebruikt dit. Het andere dat..

Bij ons in het korps is er inmiddels ook afgesproken dat het statussen automatisch gaat mbv de gps postitie. Dit ivm de aanrijdtijden registratie...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #121 Gepost op: 3 juli 2012, 11:39:29
Bij mij in het korps komt het nogal eens voor dat de GPS raar doet, dan klopt je positie totaal niet of loopt hij gigantisch achter. Hoe wordt ziets opgevangen met het automatisch statussen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #122 Gepost op: 4 juli 2012, 21:36:38
Bij mij in het korps komt het nogal eens voor dat de GPS raar doet, dan klopt je positie totaal niet of loopt hij gigantisch achter. Hoe wordt ziets opgevangen met het automatisch statussen?
Alleen het GPS??? dan kom ik graag bij jullie werken  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #123 Gepost op: 5 juli 2012, 11:39:12
Nee, ook de dienders doen wel eens raar bij ons..... of bedoelde je dat niet?  ;D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #124 Gepost op: 5 juli 2012, 18:50:04
Nee, ook de dienders doen wel eens raar bij ons..... of bedoelde je dat niet?  ;D

 O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #125 Gepost op: 1 juni 2013, 22:17:36
Citaat
Politie nog altijd vaak te laat
Nog altijd lukt het de politie niet om vaak genoeg op tijd te komen in veel Nederlandse gemeenten. De politie meldde zaterdag dat agenten in 174 gemeenten er te vaak te lang over doen om bij een calamiteit te komen. Anderzijds komt de politie landelijk gezien in 92,4 procent van de gevallen op tijd.

[...]

De politie weet de norm niet te halen, omdat bepaalde gebieden lastig te bereiken zijn. B-wegen, bruggen en tunnels zorgen voor oponthoud. Als voorbeeld geeft de politie de provincie Zeeland, waar de norm lager ligt omdat het gebied uitgestrekt is. Als de politie te lang onderweg is, wordt vaak telefonisch contact gehouden.

[...]
Volledige bericht: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21613959/__Politie_nog_altijd_vaak_te_laat__.html
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #126 Gepost op: 1 juni 2013, 23:31:04
Citaat van: DiNozzo link=msg=1168813 date=1370117856
Volledige bericht: http://www.telegraaf.nl/binnenland/21613959/__Politie_nog_altijd_vaak_te_laat__.html

een van de redenen dat de politie in Zeeland vaak te laat is, is administratief.. het aanrijdend en ter plaatse statussen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #127 Gepost op: 1 juni 2013, 23:44:29
Als men nou even benoemt wat daadwerkelijk het probleem is.... die bezuinigingen en de crepeersterkte waar we al jaren op zitten, steeds minder noodhulpeenheden bij de weg en steeds grotere afstanden door het sluiten van politiebureau's ivm centraliseren....
zucht...  :(

waarom staat dit er niet in?


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #128 Gepost op: 2 juni 2013, 00:04:27
Citaat van: CopVR3 link=msg=1168831 date=1370123069
Als men nou even benoemt wat daadwerkelijk het probleem is.... die bezuinigingen en de crepeersterkte waar we al jaren op zitten, steeds minder noodhulpeenheden bij de weg en steeds grotere afstanden door het sluiten van politiebureau's ivm centraliseren....
zucht...  :(

waarom staat dit er niet in?

Is er te weinig personeel, wordt de sterkte gewoon op papier omlaag gebracht tot 1 persoon minder dan dat er daadwerkelijk is. dan is er op papier 1 persoon over  >:D

voorbeeld: team bestaande uit 25 man, verplichte sterkte wordt 24 man. = 1 persoon over, lees: teveel


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #129 Gepost op: 2 juni 2013, 00:50:09
Koop eens een fatsoenlijke auto, die T5jes zijn niet vooruit te fikken. ......... e050
1:87 modelletjes: