Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)

Auteur Topic: Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)  (gelezen 47715 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #130 Gepost op: 2 juni 2013, 01:19:30
Of maak keuzes... Chefs worden nu afgerekend op hun behaalde resultaten op het gebied van korpsprioriteiten als het aantal aangehouden verdachten voor high impact crimes, het aantal gecontroleerde doelgroepen, etc. Noodhulp is niet het belangrijkste meer, dat is de controlefunctie. Dus zijn er allemaal eenheden bezig met controles, terwijl een beperkt aantal collega's zich een slag in de rondte werkt om de meldingen weg te krijgen.


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #131 Gepost op: 2 juni 2013, 11:40:58
Citaat van: r.bles link=msg=1168836 date=1370127009
Koop eens een fatsoenlijke auto, die T5jes zijn niet vooruit te fikken. ......... e050

waarom ligt het altijd aan de auto en nooit aan de personen die erin rijden.
Kom niet met we hebben een VRO dat haal je met 2 vingers in je neus zo moeilijk is dat ok weer niet trouwens je krijgt geen diploma voor maar een certificaat.
Ik begrijp dat dat alle dienders in Audi's, BMW's en Mercedes en Golfjes 2.0 en hoger willen rijden maar is dat de oplossing.
Nee alleen maar nog meer schade's.
Laten ze eerst eens stads, straten kennis opdoen blindelings zonder boekje of NAV een straat in het district weten te vinden.
De snelste weg niet altijd wat de NAV aangeeft. Weet nu al 100% zeker dat als we die dingen eruit zouden halen dat de aanrijtijden nog veel langer zullen worden.
Kijk naar Engeland daar zijn maar een aantal speciaal opgeleide personen die ingezet mogen worden voor snelle achtervolgingen.
Neem van mij aan dat de T5jes en Tourans harder lopen dan de bussen die ze daar gebruiken alleen daar hoor je ze niet zeiken zoals hier
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #132 Gepost op: 2 juni 2013, 11:52:49
Politie vaker op tijd na noodoproep

OOST-SOUBURG - Het is de politie in Zeeland het afgelopen jaar vaker gelukt om bij noodoproepen naar het nummer 112 binnen een kwartier ter plaatse te zijn. Dat blijkt uit cijfers die de politie dit weekend naar buiten heeft gebracht.

In 79,2 procent van de gevallen was de politie op tijd, een jaar eerder was dat nog 76,7 procent. Ondanks de verbetering is Zeeland is nog steeds de provincie waar de aanrijtijd van vijftien minuten het minst gehaald wordt.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #133 Gepost op: 2 juni 2013, 12:40:32
Ik verwacht nog steeds dat men vandaag of morgen een grote (landelijke?) ''test'' gaat starten met EenMansSurveillance...
Zelfde personeel, grotere reikwijdte en meer (''zichtbaar'') blauw op straat.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #134 Gepost op: 2 juni 2013, 12:59:44
De Kroning in april was een mooi moment om met collega's (omdat ze uit alle windstreken kwamen) dat soort zaken te vergelijken. Bij ons is solo rijden namelijk heel normaal, maar dat blijkt bij andere eenheden ongebruikelijk te zijn. Snap het probleem ook niet helemaal, als je op de motor zit kan het wel, maar in de auto niet? De meldkamer ziet het aan je roepnummer en houdt er rekening mee met de melding door óf hem aan een duo-noodhulp te geven, óf een motorrijder of andere solo mee te sturen. Solo rijden is trouwens voorbehouden aan hoofdagent, of agent na toestemming wachtcommandant.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #135 Gepost op: 2 juni 2013, 13:13:18
Politie in Utrecht voldoet aan norm aanrijtijden"


UTRECHT - De politie voldoet in alle 26 Utrechtse gemeenten aan de normen voor op tijd komen. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws, dat keek naar spoedritten tussen april vorig jaar en afgelopen januari.

Bij echte noodgevallen via 112 moet de politie binnen een kwartier ter plaatse zijn. Dat lukt niet altijd, maar de norm van 90 procent van de ritten op tijd wordt overal in Utrecht gehaald.

Als de politie te laat komt, is dat meestal omdat een plaats afgelegen ligt. De gemeenten die het slechtst scoren zijn dan ook Lopik, Renswoude en Eemnes.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #136 Gepost op: 2 juni 2013, 13:30:15
Begint dat gezeur over die aanrijtijden nu weer? Zorg dan voor een betere gebiedsdekking (zoals bijv de ambu, daar kunnen wij in ons gebied nooit tegen rijden)

Het gebied waar ik werk beslaat drie uitgestrekte gemeenten. Tot 10 jaar geleden reden daar 2 auto's de noodhulp, 1 auto voor de 2 noordelijke gemeenten en 1 auto voor de iets grotere zuidelijke gemeente.  Toen bedacht men dat dit qua meldingfrequentie wel met 1 auto gedaan kon worden. Dat die auto dan misschien wel eens veel verder zou moeten kunnen rijden had kennelijk niemand bedacht. Maar zo moeilijk is dat toch niet?

Zorg eerst maar eens voor meer inzetbare auto's op de weg en kom dan maar weer eens klagen over je aanrijtijden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #137 Gepost op: 2 juni 2013, 13:41:29
Citaat van: HAVP link=msg=1168925 date=1370172615
Begint dat gezeur over die aanrijtijden nu weer?

Gezeur? De minister / verantwoordelijken zien kennelijk niet hoe weinig politie er maar op straat is... Het enige waar ze naar kijken is meetbare resultaten (aantal gevangen boeven, aantal aangiften én aanrijdtijden). Helaas linken ze het een en ander kennelijk niet aan elkaar  ??? ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #138 Gepost op: 2 juni 2013, 14:37:35
Citaat van: Jerommeke link=msg=1168908 date=1370169632
Ik verwacht nog steeds dat men vandaag of morgen een grote (landelijke?) ''test'' gaat starten met EenMansSurveillance...
Zelfde personeel, grotere reikwijdte en meer (''zichtbaar'') blauw op straat.

In Flevoland is al een pilot opgestart om EMS vast te leggen in regels. Tot nu toe is het bovenop de minimale sterkte.

In Gelderland-midden gebeurde het zelden, en in Flevoland regelmatig. Ik zie er wel voordelen in zolang de minimale sterkte (1 of meer dubbel bemande NH auto) gehandhaafd blijft!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #139 Gepost op: 2 juni 2013, 15:04:47
Citaat van: r.bles link=msg=1168836 date=1370127009
Koop eens een fatsoenlijke auto, die T5jes zijn niet vooruit te fikken. ......... e050

Bij ons rijden ze beter dan de Tourans. Al is dat niet de oorzaak van de aanrijtijden
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.