Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)

Auteur Topic: Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)  (gelezen 47712 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #140 Gepost op: 2 juni 2013, 21:26:33
Citaat van: Jerommeke link=msg=1168908 date=1370169632
Ik verwacht nog steeds dat men vandaag of morgen een grote (landelijke?) ''test'' gaat starten met EenMansSurveillance...
Zelfde personeel, grotere reikwijdte en meer (''zichtbaar'') blauw op straat.
In het district waar ik werk is EMS zo goed als uitgevonden. Hier wordt dan ook al jaren EMS gereden. Dit is uiteraard aan diverse regels gebonden, maar werkt tot op heden goed. Uiteindelijk is het geen wenselijke situatie, maar je moet wat...


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #141 Gepost op: 3 juni 2013, 16:16:33
Citaat van: Jerommeke link=msg=1168930 date=1370173289
Gezeur? De minister / verantwoordelijken zien kennelijk niet hoe weinig politie er maar op straat is... Het enige waar ze naar kijken is meetbare resultaten (aantal gevangen boeven, aantal aangiften én aanrijdtijden). Helaas linken ze het een en ander kennelijk niet aan elkaar  ??? ::)

Ik bedoelde uiteraard ook het gezeur van de minister/verantwoordelijken en de pers.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #142 Gepost op: 4 juni 2013, 20:00:08
EMS gaat bij ons niet lukken daar hebben we te weinig auto's voor....  >:D
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #143 Gepost op: 4 juni 2013, 20:46:13
EMS kan ook op de fiets  :D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #144 Gepost op: 5 juni 2013, 00:36:36
Niet in mijn gebied ;D


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #145 Gepost op: 4 maart 2015, 16:14:23
Citaat
Politie in 215 gemeenten te vaak te laat
Meer dan 6 miljoen Nederlanders wonen in een gemeente waar de politie te vaak te laat is bij een noodgeval. Landelijk haalt de politie die norm in 2014, omdat de politie bij 86,1 procent van de ritten op tijd was.

Lees verder op: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/politie-215-gemeenten-te-vaak-te-laat

Citaat
Politie steeds sneller ter plaatse bij noodhulp
Bij noodhulpmeldingen slaagt de politie erin steeds sneller ter plaatse te komen. In 2014 was de politie in ruim 86 procent binnen 15 minuten na de melding ter plaatse. Deze gemiddelde reactietijd was nooit eerder zo goed.

Lees verder op: http://www.politie.nl/nieuws/2015/maart/4/00-politie-steeds-sneller-te-plaatse-bij-noodhulp.html

2 nieuwsartikelen met hetzelfde onderwerp, beide uitgebracht op 04-03-2014, de een rond 14:06 en de ander om 14:00.
Toch een grote verdeeldheid


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #146 Gepost op: 4 maart 2015, 16:18:49
Agenten waren vorig jaar sneller dan ooit ter plaatse bij zogeheten PRIO1-meldingen. Dat zijn situaties die mogelijk levensbedreigend zijn.
In 86,1 procent van de spoedmeldingen was de politie binnen een kwartier aanwezig. In 2013 lag dat percentage nog op 85,3 procent.

Regionaal gezien zijn echter grote verschillen in de reactietijden. Vijf van de tien politieregio’s haalden de streefnorm van 85 procent niet. Vorig jaar waren dat nog zes regio’s.
Meer bij de bron, inclusief kaartje met aanrijdtijden per gemeente. Ik ben benieuwd naar de cijfers over 1 a 2 jaar, als de nieuwe basisteams op poten zijn gezet en een aardig deel van de bureau's dicht zijn. Minister Opstelten heeft als nieuwe norm 90% procent gesteld. Ik wens hem succes.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #147 Gepost op: 4 maart 2015, 16:22:57
Wat misschien ook wel interessant is of er een correlatie is tussen deze cijfers en de cijfers van aanrijdingen met dienstvoertuigen bij prio 1 meldingen.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #148 Gepost op: 4 maart 2015, 17:41:43
Tja blijf grote vraagtekens hebben hoe betrouwbaar deze gegevens zijn. De aanrijtijden zijn berekend nav de statusgegevens in GMS. Als ik zie hoe slecht er gestatust wordt af en toe, zeker bij prio 1 meldingen...


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #149 Gepost op: 4 maart 2015, 18:14:14
Citaat van: Defender link=msg=1334890 date=1425487303
Tja blijf grote vraagtekens hebben hoe betrouwbaar deze gegevens zijn. De aanrijtijden zijn berekend nav de statusgegevens in GMS. Als ik zie hoe slecht er gestatust wordt af en toe, zeker bij prio 1 meldingen...
Zeer belabberd ja... Soms willen eenheden na een incident een 1'tje geven, maar vervolgens is nog wel een 2 en 3 nodig... Daar gaan je statistieken al ???

Merk wel dat er door de OC meer op gestuurd wordt. En terecht.
If you can dream it, you can do it.