Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)

Auteur Topic: Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)  (gelezen 47802 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #180 Gepost op: 22 april 2016, 10:26:51
Misschien moeten ze dan uberhaubt eens beginnen met het Haagse. Binnen de stadsgrenzen zijn er 11 bureaus, de kleinste bestrijkt een gebied van 1 km2
Hobby Bobby eenheid Den Haag


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #181 Gepost op: 22 april 2016, 14:20:20
Het vervelende voor de politie is dat zij te maken hebben met mensen in noodgevallen. In alle andere takken van sport zou men niet eens aan een lange rit beginnen als het vrijwel zeker is dat je bij overschrijding van aanrijtijden daar persoonlijk of als team op afgerekend wordt.

Goed management zal er voor zorgen dat haar personeel geen rare dingen hoeft te doen. Goed personeel zal er voor zorgen dat het management geen rare dingen gaat verlangen. Als je samen op dezelfde lijn zit heb je een mooi bedrijf.


guest12562

  • Gast
Reactie #182 Gepost op: 22 april 2016, 15:48:38
En dan hebben het terrorisme probleem wat door het management 'serieus' wordt genomen, vraag is hoe serieus is serieus als je niet eens je normale werk in je gebied uit kunt voeren. Met zulke aanrijtijden is het geen hulp meer wat je biedt hoe sneu dat ook klinkt.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #183 Gepost op: 22 april 2016, 16:07:01
Citaat van: Breathe link=msg=1420352 date=1461332918
En dan hebben het terrorisme probleem wat door het management 'serieus' wordt genomen, vraag is hoe serieus is serieus als je niet eens je normale werk in je gebied uit kunt voeren. Met zulke aanrijtijden is het geen hulp meer wat je biedt hoe sneu dat ook klinkt.

Ts niet serieus te nemen. Wij hebben vaak maar 1 of 2 pitauto's tot onze beschikking. De rest is stuk of bij de garage.


guest12562

  • Gast
Reactie #184 Gepost op: 22 april 2016, 23:12:53
Citaat van: AureliusM link=msg=1420359 date=1461334021
Ts niet serieus te nemen. Wij hebben vaak maar 1 of 2 pitauto's tot onze beschikking. De rest is stuk of bij de garage.

Ik neem het wel serieus en ben er wel mee bezig, ik heb namelijk de verantwoording over een aantal mensen zodra ik met heb de garage uit rij.
Beter voorbereid dan niet voorbereid, maar dat even terzijde.


Frank Lingen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
Reactie #185 Gepost op: 27 juni 2016, 07:46:47
Citaat van: 7194 link=msg=1169082 date=1370201193
In het district waar ik werk is Een-Mans-Surveillance zo goed als uitgevonden. Hier wordt dan ook al jaren EMS gereden. Dit is uiteraard aan diverse regels gebonden, maar werkt tot op heden goed. Uiteindelijk is het geen wenselijke situatie, maar je moet wat...

Aanrijtijden te lang
In buitengebieden in Nederland is de gemiddelde aanrijtijd van hulpdiensten al decennialang veel te lang. Het is niet acceptabel, als de brandweer of politie pas na een half uur arriveert, als er gewapende inbrekers in je boerderij zijn, of als je mega-varkensstal in brand staat, enz.  

Er is daarvoor helaas niet meer geld beschikbaar. Maar er kunnen wél allerlei experimenten worden gedaan, met kostenbesparende, sterk vernieuwende creatieve oplossingen. Iedereen kan daarover suggesties doen. Ik geef hieronder een voorbeeld daarvan. Ik zeg niet dat dat de ideale oplossing is, maar iedereen kan meedenken over verbeteringen en over andere mogelijke vernieuwingen.

Multifunctionele hulpteams
Er kunnen in buitengebieden bijvoorbeeld multifunctionele bestelbusjes rondrijden, die worden bemand door één politieagent plus een politievrijwilliger, plus een militair met medische opleiding plus een militair met een brandweeropleiding. Het leger heeft namelijk eigen brandweerlieden en medisch opgeleiden in dienst.

Al die bemanningsleden kunnen worden uitgerust met politiewapens, tasers, uitschuifbare wapenstokken, body-cams en modular utility-vests. En in het voertuig een pistoolmitrailleur en shotgun in een kluisje, kleine ME-schilden en lichtgewicht kogelwerende helmen.

Verder kunnen er in dat multifunctionele busje grote brandblussers worden meegevoerd, inclusief een tank met bluswater, een smalle blusslang en een persluchtmasker. Ook kan dat busje een gewonde vervoeren op een brancard.

Natuurlijk kan zo'n multifunctioneel team niet de kwaliteit leveren van een volwaardige brandweerauto met een team van brandweerlieden, of een volwaardige ambulance. En het zal niet geschikt zijn voor achtervolgingen op de snelweg met zeer hoge snelheid.

Maar voor eenvoudige incidenten kan zo'n multifunctioneel hulpteam wel afdoende zijn, eventueel in afwachting van een gespecialiseerd hulpvoertuig. Bovendien zijn er maar liefst vier bemanningsleden.

Zo'n multifunctioneel hulpteam is geschikt voor bijvoorbeeld het vervoer van iemand die stomdronken is, of een autobrandje, een beginnend keukenbrandje, parkeeroverlast, jongerenoverlast, enz.

Die militairen kunnen worden betaald door Defensie, omdat dit werk gezien kan worden als een nuttige en sportieve oefening voor militaire missies. Dus zij kosten de overheid niet extra geld. Ze moeten een aanvullende training krijgen voor dit werk, deels via kostenbesparende leervideo's. Daarnaast moeten die militairen ook normale militaire trainingen blijven volgen.

Zo'n multifunctioneel hulpteam kan vermoedelijk sterk kostenbesparend werken, omdat het min of meer het werk kan doen van een ambulance, brandweerauto en politieauto met bemanning.

Voorlichting over zelfredzaamheid
De werkdruk van hulpdiensten kan flink dalen, door burgers uitgebreide en motiverende voorlichting te geven via massamedia, en via video's op scholen, en via internet-fora met experts.

Burgers kunnen daarbij leren om allerlei incidenten te voorkomen, en zo nodig zélf af te handelen. Bijvoorbeeld het blussen van een klein brandje, EHBO, conflictbemiddeling, voorkomen van ongelukken in huis en op het werk, morele voorlichting, enz.
Ik stem links.


schuimer

  • Surveillant van politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #186 Gepost op: 27 juni 2016, 11:33:35
Citaat van: Frank Lingen link=msg=1432355 date=1467006407

Multifunctionele hulpteams
Er kunnen in buitengebieden bijvoorbeeld multifunctionele bestelbusjes rondrijden, die worden bemand door één politieagent plus een politievrijwilliger, plus een militair met medische opleiding plus een militair met een brandweeropleiding. Het leger heeft namelijk eigen brandweerlieden en medisch opgeleiden in dienst.

Al die bemanningsleden kunnen worden uitgerust met politiewapens, tasers, uitschuifbare wapenstokken, body-cams en modular utility-vests. En in het voertuig een pistoolmitrailleur en shotgun in een kluisje, kleine ME-schilden en lichtgewicht kogelwerende helmen.

Verder kunnen er in dat multifunctionele busje grote brandblussers worden meegevoerd, inclusief een tank met bluswater, een smalle blusslang en een persluchtmasker. Ook kan dat busje een gewonde vervoeren op een brancard.

Wat ik hier lees, is het A-team 2.0!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #187 Gepost op: 27 juni 2016, 11:44:04
Eens even kijken....

Dat betekent dat dus elke persoon dezelfde taken moet kunnen doen.
Dat betekent dus dat iemand in dat A-team 2.0 de volgende vaardigheden moet hebben:

Brandweeropleiding tot HBT repressie, technisch hulpverlener, verkenner gevaarlijke stoffen.
Verpleegkundige opleiding trauma
En een volwaardige AT-opleiding.

Nou weet ik niet hoelang dat gaat duren, niet hoeveel die opleiding moet gaan kosten, maar 1 ding weet ik wel.

Zo'n superhulpverlener zou ogenblikkelijk om een megaloonsverhoging moeten vragen nog voordat de inkt op het papier droog is.

O, en dan nog iets.

Jongens, kerels, homey's maatjes: niet solliciteren op deze functie.
Dit is alleen weggelegd voor multitaskers.

Vrouwen dus.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #188 Gepost op: 27 juni 2016, 15:02:25
Wat ik hier lees, is het A-team 2.0!
Ik ga solliciteren! En ik wil dan ook een zwarte bus met v8 en rode streep.
En een zwaailicht!


Burgerpoliticus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Reactie #189 Gepost op: 27 juni 2016, 15:05:47
Simpele oplossing: een voertuig per agent.

Bij grote vecht- en schietpartijen zul je na ter plaatse te zijn even op een collega moeten wachten, maar dat is 95% van de gevallen niet aan de orde.