Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)

Auteur Topic: Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)  (gelezen 47711 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #80 Gepost op: 26 juni 2012, 12:31:30
Ik bedoel natuurlijk slaGkracht.  e050
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #81 Gepost op: 26 juni 2012, 14:55:02
Ik sta hier echt van te kijken mannen... wat is de reden dat jullie geen toestemming krijgen?


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #82 Gepost op: 26 juni 2012, 15:28:35
Dat er nog tijd te behalen valt in de doorschakeling ben ik met je eens, maar men zal toch moeten vragen of je hulp van de brandweer, politie of ambulance nodig hebt.

Zelfs dat hoeft niet, ga maar eens kijken in de GMC van ZHZ. Daar vraagt men dus niet wie je wilt hebben(om je naar een centralist van 1 va de 3 diensten door te schakele, maar men vaagt wat er aan de hand is. en gedurende het gesprek worden door de centralist alle 3 de diensten tegelijkertijd van informatie voorzien, zodat andere centralisten de eenheden van alle diensten aan kunnen sturen. Er is bestaat ook een filmpje op youtube over het verschill tussen deze meldkamer en die van RR, maar ik kan het filmpje niet zo snel meer vinden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #83 Gepost op: 26 juni 2012, 17:20:24
Dat er nog tijd te behalen valt in de doorschakeling ben ik met je eens, maar men zal toch moeten vragen of je hulp van de brandweer, politie of ambulance nodig hebt.
Met de vorige poster ben ik het eens. Vandaag had ik een praktijk gevalletje op weg naar men werk, rij langs een ongeval en aangezien het midden op het knp gebeurde 112 gebelt. Omdat dit mobiel gebeurde krijg ik driebergen aan de lijn:
"KLPD alarmcentrale, wie wilt u hebben, politie ambu of brandweer"
"politie, gaat om de A27 knp rijnsweerd"
"oke" (periode van 5 tot 10 sec stil) "ik ga u doorverbinden met het KLPD"  ::)
toen nog zeker 10 keer de telefoon over horen gaan voordat er werd opgenomen, wat is er moeilijk om dan direct de melding op te nemen? Dit was een ongeval zonder gewonden voor zover ik kon zien en begreep later dat er al een melding was aangemaakt maar toch. Ben je al wel 2 min verder voodat je daarwerkelijk je melding kan doen, en nu weet ik nog wel hoe het werkt maar een derde persoon die zal zich minder houden in zo'n situatie waardoor het nog langer kan duren.

We zijn toch allemaal 1 politie, waarom niet linken met elkaar. Maar ja het is de overheid en heb het binnen mijn organisatie ook, we zijn 1 maar wel allemaal eigen eilandjes  98uiye
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #84 Gepost op: 26 juni 2012, 17:22:19
Hou ook in het achterhoofd, zeker bij een ongevalletje op de snelweg; een piek van tientallen bellers, tegelijkertijd.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #85 Gepost op: 26 juni 2012, 17:25:48
Hou ook in het achterhoofd, zeker bij een ongevalletje op de snelweg; een piek van tientallen bellers, tegelijkertijd.
Ow ik snap wel dat ik bij de 2e keer niet direct verbinding had, tis meer dat je eerst al het KLPD aan de lijn hebt die je doorverbind met het KLPD. Als je 8844 belt dan kunnen die ook een eventuele melding aanmaken en doorsturen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #86 Gepost op: 26 juni 2012, 17:32:44
In de toekomst kan de melder direct zijn verhaal doen. Dan is het geen "112 wie wilt u spreken: politie, brandweer of ambulance?". Maar "112 wat is uw noodsituatie?". In de toekomst zijn er nog maar een paar meldkamers... Waar de systemen onderling ook doorgelinkt zijn. Waar de centralist op de cm nauwkeurig ziet waar de melder staat. Waar multi centralisten alle meldingen kunnen opnemen. Waar een auto al een bericht krijgt als de telefoon wordt opgenomen. Waar melders direct video beelden naar de meldkamer kunnen sturen en de eenheid live kan meekijken. Het is een kwestie van tijd, geld, geduld en wetgeving tot we zo ongeveer gaan werken. In Amsterdam gaat men in december al beginnen met multi intake van brandweer- en politiemeldingen.
Tot die tijd zijn we aangewezen op de professionaliteit en de kunde van de centralist. En de betrouwbaarheid en nauwkeurigheid van de melder.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #87 Gepost op: 27 juni 2012, 08:44:27
en dan moet je natuurlijk geen capaciteitsmanager hebben die in al zijn wijsheid besluit om de noodhulp prio 2 te maken en controles en opleidingen prio 1. Gelukkig was hij zelf om 5 uur weer thuis  98uiye

OPPIE moet gewoon ff nadenken: Het systeem waarmee/ waarin gewerkt wordt is waardeloos. Ergens in mijn boekenkast staat nog een wetboek waarin ooit een artikel (ik geloof artikel 2PW) is geschreven waarin precies staat wat de politie behoort te doen. Als OPPIE zich nou daar eens druk om maakt en de korpsen dwingt om eerst die noodhulp capaciteit eens op te schroeven en prio 1 te maken en alle andere taken prio 2 te laten zijn. En al die andere prachtige taken die de politie zich zelf heeft toe gekend eens lekker afschuiven op andere mensen. Per direct stoppen preventieve acties als gele voetjes in openstaande deuren te leggen, TOP600 klanten controleren, aangiftes opnemen en winkelboeven ophalen. De noodhulp moet de noodhulp verrichten. Stadstoezicht kan de preventieve taken van de politie overnemen. De gemeente gaat aangifte opnemen met opgeleid personeel, winkelboeven worden standaard opgehaald door arrestantenwagens van justitie en gaan via het snelrecht 250 euro armer naar huis. En al die administratieve taken van de politie? Per direct alle processen-verbaal digitaliseren, uitgeprint wordt verboden!

Zo ik heb de noodhulp in heel Amsterdam net even verdubbelt. Ik vrees alleen dat we dan niet genoeg Tourans hebben  0098
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #88 Gepost op: 27 juni 2012, 08:52:05
en dan moet je natuurlijk geen capaciteitsmanager hebben die in al zijn wijsheid besluit om de noodhulp prio 2 te maken en controles en opleidingen prio 1. Gelukkig was hij zelf om 5 uur weer thuis  98uiye

OPPIE moet gewoon ff nadenken: Het systeem waarmee/ waarin gewerkt wordt is waardeloos. Ergens in mijn boekenkast staat nog een wetboek waarin ooit een artikel (ik geloof artikel 2PW) is geschreven waarin precies staat wat de politie behoort te doen. Als OPPIE zich nou daar eens druk om maakt en de korpsen dwingt om eerst die noodhulp capaciteit eens op te schroeven en prio 1 te maken en alle andere taken prio 2 te laten zijn. En al die andere prachtige taken die de politie zich zelf heeft toe gekend eens lekker afschuiven op andere mensen. Per direct stoppen preventieve acties als gele voetjes in openstaande deuren te leggen, TOP600 klanten controleren, aangiftes opnemen en winkelboeven ophalen. De noodhulp moet de noodhulp verrichten. Stadstoezicht kan de preventieve taken van de politie overnemen. De gemeente gaat aangifte opnemen met opgeleid personeel, winkelboeven worden standaard opgehaald door arrestantenwagens van justitie en gaan via het snelrecht 250 euro armer naar huis. En al die administratieve taken van de politie? Per direct alle processen-verbaal digitaliseren, uitgeprint wordt verboden!

Zo ik heb de noodhulp in heel Amsterdam net even verdubbelt. Ik vrees alleen dat we dan niet genoeg Tourans hebben  0098

Moet je ze maar niet op de snelweg zetten!!  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #89 Gepost op: 27 juni 2012, 10:36:24
Ik sta hier echt van te kijken mannen... wat is de reden dat jullie geen toestemming krijgen?

Gevaarsetting voor ons en de overige weggebruikers, overlast ivm de vele sirene's door de vele P1's. etc. is mijn vermoeden
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.