Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)

Auteur Topic: Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)  (gelezen 48301 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2012, 21:21:58
Er wordt wel eens geroepen dat ze een bepaalde auto in een bepaald gebied willen houden, maar dat is alleen in dicht bevolkte gebieden. Het posten of voorwaarde scheppend staan zoals de MKA dat doet gebeurd niet. MKA werkt met dekkingskaarten met een 15 minuten cirkel om de ambu's heen. Politie heeft/gebruikt die helemaal niet.

Wanneer ik hoor dat veel eenheden in het noorden van het gebied zitten, schuif ik meer op naar het zuiden. Dat is eigen initiatief, met name omdat de kans dan groter is dat ik een melding krijg  0098

Het ''rittenjagen'' klinkt mij  niet onbekend. ;-) Maar bestaat nu niet de vrees bij de politie dat jullie ook met verplichte postritjes van doen gaan krijgen?

Ivo alias de bass-stem brult weer wat en alles daaronder zal weer moeten herschikken.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2012, 21:30:09
Er wordt wel eens geroepen dat ze een bepaalde auto in een bepaald gebied willen houden, maar dat is alleen in dicht bevolkte gebieden. Het posten of voorwaarde scheppend staan zoals de MKA dat doet gebeurd niet. MKA werkt met dekkingskaarten met een 15 minuten cirkel om de ambu's heen. Politie heeft/gebruikt die helemaal niet.
Uhh... Spreek voor jezelf/eigen regio ;) Wij werken wel zo, de MK kan van elk NH-voertuig de rijcirkel zien in CityGis en er gaat iets bliepen als een gebied niet gedekt is. Zij sturen er dus actief op aan.

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 15 juni 2012, 21:30:36
Ik wou dat wij ook op die manier konden rijden! Het ''rittenjagen'' klinkt mij i.i.g. niet onbekend. ;-) Maar bestaat nu niet de vrees bij de politie dat jullie ook met verplichte postritjes van doen gaan krijgen?
Ja, waarom rijden jullie niet gewoon rond als jullie dat willen? Ik zie in ons gebied alleen de motorambu dat doen.

Verplichte postritjes zoals jullie die hebben zal bij de politie denk ik niet gebeuren, te meer omdat wij buiten de meldingen om ook een taak hebben: voertuigen aan de kant, buurtonderzoekje doen, contacten leggen, preventieve bezoekjes. Op eigen inzicht zeg ik dat als we dit krijgen we dan een bepaald  gebied aangestuurd krijgen, bijvoorbeeld de noordkant van de stad. Daar kan je dan vervolgens redelijk vrij rondrijden.

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 15 juni 2012, 21:31:21
Uhh... Spreek voor jezelf/eigen regio ;) Wij werken wel zo, de MK kan van elk NH-voertuig de rijcirkel zien in CityGis en er gaat iets bliepen als een gebied niet gedekt is. Zij sturen er dus actief op.
NHN?! Die regio die regelmatig aan 2 niet nader te noemen regio's bijstand vraagt voor de eerste maatregelen? ;)

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 15 juni 2012, 21:33:02
Ja, vice versa O0

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 15 juni 2012, 21:33:36
Ja, waarom rijden jullie niet gewoon rond als jullie dat willen? Ik zie in ons gebied alleen de motorambu dat doen.

Verplichte postritjes zoals jullie die hebben zal bij de politie denk ik niet gebeuren, te meer omdat wij buiten de meldingen om ook een taak hebben: voertuigen aan de kant, buurtonderzoekje doen, contacten leggen, preventieve bezoekjes. Op eigen inzicht zeg ik dat als we dit krijgen we dan een bepaald  gebied aangestuurd krijgen, bijvoorbeeld de noordkant van de stad. Daar kan je dan vervolgens redelijk vrij rondrijden.

Goed, maar 112-meldingen hebben voorrang. Dus dat post-verhaal zal straks misschien ook voor jullie gaan gelden? Durf je het uit te sluiten..?  ::)

Ik rij dagelijks rond, maar als je met een dinosaurus dienst hebt, is dat meestal wat minder. ;-)

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 15 juni 2012, 21:37:38
Goed, maar 112-meldingen hebben voorrang. Dus dat post-verhaal zal straks misschien ook voor jullie gaan gelden? Durf je het uit te sluiten..?  ::)
Uitsluiten durf ik het niet, maar ik zou het geen eens heel erg vinden. Er zijn namelijk collega's die op het bureau wachten op meldingen... naast dat je dienst dan lang duurt heb je volgens mij ook een taak op straat.
Citaat
Ik rij dagelijks rond, maar als je met een dinosaurus dienst hebt, is dat meestal wat minder. ;-)
Ik bedoel rondrijden zonder opdracht. Dat gebeurd nagenoeg niet, toch?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 15 juni 2012, 21:42:00
Ik bedoel rondrijden zonder opdracht. Dat gebeurd nagenoeg niet, toch?

Jazeker, vaak onder het mom van stratenkennis. Aflsuitingen, bouwwerken / terreinen, verkeersbelemmerende maatregelen, soms rijden we gewoon lekker rond om alles zelf te aanschouwen en te testen, kijken of we er door kunnen komen in geval van spoed. Kijken of voetpaden, bermen (gelet op weersomstandigheden) fietspaden etc. voor ons wel toegankelijk zijn.

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 15 juni 2012, 21:59:56
Jazeker, vaak onder het mom van stratenkennis. Aflsuitingen, bouwwerken / terreinen, verkeersbelemmerende maatregelen, soms rijden we gewoon lekker rond om alles zelf te aanschouwen en te testen, kijken of we er door kunnen komen in geval van spoed. Kijken of voetpaden, bermen (gelet op weersomstandigheden) fietspaden etc. voor ons wel toegankelijk zijn.
Goed bezig! Gaat de dienst een stuk sneller!